Švédská ministryně životního prostředí řekla, že snížení počtu aut je stejně feministická záležitost jako věcí dosažení cílů emisí uhlíku, když řekla, že mužští řidiči si zabírají prostor švédských měst ‚na úkor žen‘. Karolina Skog lamentující, že komise městského plánování v posledních nejméně 50 letech postavily ‚auta na piedestal‘, trvala na tom, že je kriticky důležité, aby města hledala způsoby, jak snižovat počty aut na cestách.
„Auto je flexibilní způsob dopravy a tak lidé nalézají zalíbení v tom, jak si s ním mohou courat ve své vlastní bublině,“ řekl tato ministryně Göteborg-Posten. „Ale hlavním doprovodným efektem je to, že jsou neefektivní.“
„Normální auto ve Švédsku je po 97 procent své životnosti odstavené a na každé auto je osm parkovacích míst a spousta kilometrů postavených cest. Tohle nemůžete nazvat efektivností.“
Panoška Skog (paní je sexistické) říká, že omezení počtu aut na silnicích je genderová záležitost, protože jejich převaha ve švédských městech vede k tomu, že muži si zabírají místo na úkor žen.
„Auta řídí převážně muži, takže poskytováním spousty místa autům poskytujeme spoustu místa mužům – a to na úkor žen,“ vysvětlovala.
Na základě současné dopravní strategie má Gothenburg záměr omezit počet aut na silnicích do roku 2035 o 25 procent.
Tento cíl ministryně pochválila, řekla ale, že je těžké usoudit, zda to bude z dlouhodobého hlediska stačit.
„Musíme ale omezit cesty autem, pokud máme splnit emisní cíle, a to je ve městech, která to dost možná provedou v tom, jak existují.“
Feminismus v oboru dopravní politiky není ve Švédsku nic nového, když to se pyšní tím, že má „první feministickou vládu na světě,“ což jak její webová stránka vysvětluje: „Znamená, že genderová rovnost je těžištěm vládních priorit při přijímání rozhodnutí a při alokaci zdrojů.“
Avšak v listopadu stockholmská politika „genderově neutrálního odklízení sněhu“ začala být zpochybňována poté, co město upadlo do chaosu, kdy nemocnice hlásily čtyřnásobný nárůst zlomených kostí.
Podle předchozího systému se čerstvě napadaný sníh nejdříve odklízel z hlavních cest a z oblastí jako staveniště, než se začaly odklízet chodníky.
Protože muži častěji jezdí auty a ženy častěji chodí pěšky, tak na ledu uklouzlo více žen, což vedlo ke stížnostem, že tento systém je sexistický.
Policie označila výsledky této feministické politiky za „ohavné“ a uvedla, že s tím, jak ambulance nemohly projet stockholmskými ulicemi, tak to ohrozilo společnost. Zavedení feministického systému odklízení sněhu mělo při zvolení rudo-zelené koalice do radnice v roce 2014 mezi agendami vysokou prioritu. Ale i Zelená místo-starostka uznala, že „genderová rovnost při odklízení sněhu“ ve městě selhala a obyvatelům, kteří byli při listopadovém chaosu zraněni, se omluvila.
Zdejší český článek o tehdejší kalamitě způsobené feministickým odklízením sněhu: ZDE
Zdroj: breitbart.com