Známý portál The Aviationist zveřejnil článek, který pojednával o zvláštnostech fungování motorů dálkového bombardéru Vzdušně-kosmických sil Ruské federace, Tu-22M3, ve vzletovém režimu. (Foto: Youtube)
Autor článku probírá videozáznam vzletu bombardéru RF-34050 ze zkušebního letiště Leteckého výzkumného ústavu Gromovova v Moskevské oblasti a upozorňuje na nezvyklou barvu plamenů z trysek a délku přídavného spalování.
„Posloupnost zapalování přídavné spalovací komory je ukázána s bezprecedentní detailizací. Modré plameny, které jsou příznačné pro ruské motory, svědčí o tom, že veškeré vstřikované palivo se spálí ještě před vyfouknutím z trysek,“ píše zakladatel portálu David Zenziotti.
Podle jeho názoru je to podmíněno konstrukcí motoru a způsobem vstřikování. Západní letouny vzlétají s oranžovými plameny kvůli nespáleným částicím uhlíku ve výfuku.
Kromě toho, jak píše autor článku, je na videozáznamu vidět, že si bombardér po startu zachovává režim maximálního výkonu motoru neobyčejně dlouho. Tento fakt ale není charakteristický pro těžké bombardéry, jejichž posádka obvykle snižuje tah motorů po vzletu, a to vůli šetření paliva.