Zakladatel společnosti Oculus a obranný dodavatel Palmer Luckey tvrdí, že sestrojil VR headset, který v případě, že avatar jeho uživatele zemře ve hře, vyhodí uživateli do vzduchu hlavu pomocí „výbušných náloží“. (Foto: The headset / LUCKEY)

„Myšlenka propojení vašeho skutečného života s vaším virtuálním avatarem mě vždy fascinovala – okamžitě zvyšujete sázky na maximální úroveň a nutíte lidi zásadně přehodnotit způsob interakce s virtuálním světem a hráči v něm,“ napsal Luckey v příspěvku na blogu o ponurém prototypu. „Díky napumpované grafice může hra vypadat opravdověji, ale jen hrozba vážných následků může způsobit, že se budete cítit opravdově vy i každý další člověk ve hře.“

„Pokud zemřete ve hře,“ napsal a parafrázoval tak starou známou frázi, „zemřete i ve skutečném životě.“

Je toho hodně, co by se tu dalo rozvést, a kdyby se k vynálezu takového udělátka přihlásil doslova kdokoli jiný, asi bychom mu nevěnovali příliš pozornosti. Ale Luckey není jen tak ledajaký programátor. Je všeobecně považován za otce moderní VR. Technika, kterou vytvořil, v současné době slouží jako základ metaverza generálního ředitele Facebooku a rádoby božstva Marka Zuckerberga, a spojte jeho VR kouzla se skutečností, že se nyní živí výrobou drahých zbraní?

Když k tomu připočteme fakt, že se už nějakou dobu vyjadřuje o tom, že chce něco takového uskutečnit, získává v této konkrétní oblasti neobvyklou důvěryhodnost.

Podle Luckeyho blogu je zařízení poctou NerveGearu, fiktivnímu zabijáckému headsetu v populární manga sérii s VR tématikou „Sword Art Online“, který taví mozek uživatele mikrovlnami, pokud se mu nepodaří uniknout z virtuální hry, kde ho uvěznil šílený vědec.

Napsal, že tento seriál je neodmyslitelnou součástí jeho úspěchu i úspěchu společnosti Oculus. Zdá se tedy, že jeho údajný nový vynález je zamýšlen jako samoúčelné zvýšení adrenalinu a zároveň jako zvrácené poděkování.

„Popularita [Sword Art Online] vedla k obrovskému nadšení otaku pro Oculus, zejména v Japonsku, které se rychle stalo naším druhým největším trhem,“ napsal. „Existence Riftu zase způsobila, že samotný [Sword Art Online] vypadal mnohem věrohodněji a opodstatněněji – příběh, který byl napsán ve světě, kde VR byla mrtvou technologií, byl nyní přímo z titulků hráčského humbuku.“

Luckey si možná opět rýpl do snahy Marka Zuckerberga vybudovat ze své platformy ucelený komerční produkt a zavtipkoval, že vražedná část zařízení již funguje, ale na VR komponentě je třeba ještě zapracovat.

„Dobrá zpráva je, že jsme na půli cesty k vytvoření skutečného NerveGearu,“ napsal. „Špatná zpráva je, že jsem zatím přišel jen na tu polovinu, která vás zabíjí. Dokonalá polovina VR rovnice je ještě mnoho let vzdálená.“

Výbušné nálože v náhlavní soupravě jsou podle něj „[navázány] na úzkopásmový fotosenzor, který dokáže detekovat, když obrazovka bliká červeně na určité frekvenci“.

„Když se zobrazí vhodná obrazovka pro ukončení hry,“ pokračoval, „nálože se odpálí a okamžitě zničí mozek uživatele.“

Luckey sice přiznal, že zatím neměl „koule“ na to, aby si headset skutečně vyzkoušel; zařízení je podle něj zatím příliš těkavé.

„V tuto chvíli je to jen kus kancelářského umění, podnětná připomínka neprobádaných cest v herním designu,“ napsal Luckey. „Pokud vím, je to také první nefigurativní příklad VR zařízení, které může uživatele skutečně zabít. Nebude poslední.“

Zdroj: futurism.com