Příspěvky amerických uživatelů sociální sítě Facebook týkající se listopadových prezidentských voleb budou od čtvrtka doplňovány o odkazy na volební informace, které sociální síť považuje za spolehlivé. (Foto: PBS)
Facebook chce tímto krokem bojovat proti šíření dezinformací ohledně amerických voleb.
Odkazy přesměrují čtenářů na nové Volební informační centrum, které je podobné tomu, jaké sociální síť vytvořila po vypuknutí pandemie COVID-19.
Uživatelé tam budou mít přístup k oficiálním zdrojům a aktualitám týkajícím se listopadových voleb.
Podobné odkazy začala sociální síť v červenci přidávat k příspěvkům federálních politiků týkajícím se hlasování osobně i poštou.
Společnost Facebook však nadále čelí kritice za způsob, jakým se staví k šíření dezinformací; například odmítá prověřovat fakta uvedené v reklamách politiků.
Nedávný audit odhalil, že v souvislosti s americkými volbami společnost Facebook nezasáhla proti "zasahování prezidenta a dalších, kteří se pokoušeli zneužívat dezinformace za účelem vytváření zmatku a narušování hlasování".
Ředitel Centra pro občanské média Technologického institutu státu Massachusetts Ethan Zuckerman vyslovil obavy, že pokud každý příspěvek obsahující slova jako "hlasování" nebo "volby" dostane informační odkaz, lidé tyto odkazy začnou ignorovat.
Společnost Facebook očekává, že nové volební centrum dosáhne na nejméně 160 milionů uživatelů v USA. Technologické společnosti Twitter a Google, která vlastní databázi videí YouTube, podnikají podle agentury AP podobné kroky.
Zdroj: time.com