Švédský oděvní řetězec Hennes & Mauritz (H & M) chce vyzkoušet prodej použitého oblečení. Skandinávská společnost tak chce zmírnit obavy spotřebitelů z environmentálních důsledků tzv. rychlé módy. Uvedla to Anna Geddaová, vedoucí oddělení pro udržitelnost v H&M.
H&M spustí pilotní projekt on-line prodeje použitého oblečení ve Švédsku, na internetové stránce své značky & Other Stories.
Cílem je rozšířit tento systém i na další trhy a značky v následujících letech. Zájem mladých lidí o recyklaci stoupá a podle Geddaové má smysl se nad tím zamyslet.
H&M to považuje za rostoucí část oděvního průmyslu, která přináší velké možnosti spotřebitelům a zároveň bude mít vliv na životní prostředí, protože životnost výrobků se prodlouží.
Kromě toho se H&M snaží zlepšit svůj environmentální kredit. Používá více organické bavlny a povzbuzuje zákazníky, aby recyklovali své oblečení, případně v některých zemích nabízí i opravy oděvů.
A protože zákazníci hledají větší transparentnost při dodavatelských řetězcích, Geddaová uvedla, že H&M se chystá spustit systém, který umožní nakupujícím zjistit, která továrna vyrobila daný oděv, i více podrobností o látce.