Úřad pro reklamní standardy ve Spojeném království zakázal „škodlivé genderové stereotypy“, které by mohly způsobit „vážné nebo rozsáhlé přestupky“ ve všech reklamách. Rozhodnutí nabývá účinnosti v pátek.
Pravidlo vychází z přezkumu z roku 2017, který zjistil, že absorpce genderových stereotypů prostřednictvím reklamy by mohla omezit potenciál lidí a hrát roli v „nerovných genderových výsledcích“.
Stížnosti budou řešeny případ od případu a bude zkoumán „obsah a kontext“, aby bylo možné posoudit, zda bylo pravidlo porušeno. Genderové stereotypy – jako jsou ženy nakupující, nebo muži, kteří pracují kolem domu jsou podle nových pravidel v pořádku.
Scénáře když muž nedokázal vyměnit plenky nebo žena, která nedokázala zaparkovat auto, by však odporovaly novým pravidlům. Úřad pro reklamu také vyzval k omezení stereotypů v chování dětí a varoval, že reklamy zobrazující dívky jako „pečující“ a chlapce jako „odvážné“ budou kontrolovány. Porušovatelé budou odkázáni na Ofcom nebo Radu pro obchodní normy pro sankce, pokud ASA nebude schopna dosáhnout dohody se společností, která se dopustila protiprávního jednání, a jejich reklamy mohou být staženy z vysílání.
„Je to právě reklamní průmysl, který se podřídil radikálnímu feminismu,“ prohlásil Mike Buchanan, lídr spravedlnosti pro muže a chlapce, „jde o to, aby se ženy více podobaly mužům, a to vyžaduje, aby se muži více podobali ženám.“
Nové předpisy nemají ve skutečnosti „nic společného s feminismem“, argumentovala feministka Linda Bellos. „Má to něco společného se zákonem o sexuální diskriminaci z roku 1975, který říká, že s ženami by se nemělo zacházet méně příznivě než s muži“.
„Ale ženy nechtějí být víc jako muži, “trval na svém Buchanan, „milují věci jako rodinný život a velký rozdíl v pracovní etice mužů a žen a to se nemění.“
„Nemůžu vidět, že by děloha měla co do činění s vytažením vlastního oblečení, vložením do pračky, mytí nádobí, vaření jídla pro sebe,“ odsekla Linda Bellos. „Chci, aby můj syn a vnuk mohli po sobě uklidit, nejen aby si mysleli, že je to práce žen. Možná si myslíš, že je to radikální, ale tohle je 21. století. “
Muslimský starosta Londýna zakázal sexistickou reklamu v metru
Od 1. července 2016 všechny plakáty, na kterých je zobrazen nerealistický nebo nezdravý tvar těla jsou v londýnském metru zakázány.
"Na reklamních plakátech zobrazené manekýny na pláži mají nerealistické tvary, těla jsou retušovaná, proto se zdají být dokonalá. Ale potom takové plakáty způsobují komplexy z vlastního těla," prohlásil londýnský starosta a dodal," mladí lidé se tak dostávají pod tlak."
V londýnské veřejné dopravě, brzy nebudou žádné reklamy s modelkami a modely, které mají "nereálná" těla, prosadil muslimský starosta Londýna Sadiq Khan.