Britští učitelé budou cvičeni aby rozpoznali nebezpečné názory a mohli čelit rasistickému pocitu tzv. „bělošství“. (Foto: Flickr / Alex Gartland)

Jako vysoce nebezpečné projevy bělošství budou považovány například individualismus či názory, že by úřady a politické pozice měli zastávat lidé dle svých schopností.

Byly vytvořeny pokyny pro kurzy pro učitele, které mají zajistit, aby budoucí pedagogové byli „antirasističtí“ a připraveni na jejich uplatňování ve výuce.

Podle dokumentu o osvědčených postupech budou učitelé poučeni o tom, jak „narušit ústřední postavení bělošství“ ve školách.

Termín „bělost“ v kritické rasové teorii označuje společenské postoje, které běloši považují za normální, a pokyny naznačují, že by měly být zpochybněny pojmy jako „meritokracie“, „objektivita“ a „individualismus“.

Dokumenty uvádějí, že studentům učitelství – pokud jsou náhodou běloši – by se mělo také pomáhat rozvíjet a promítat „pozitivní bílou rasovou identitu“.

Dokumenty tvrdí, že podpora „antirasistického“ vzdělávání učitelů pomůže udržet rozmanitost učitelského sboru a pomůže odstranit rozdíly ve výsledcích mezi bílými a nebělošskými žáky.

Termín „běloch“ je v pokynech zmíněn téměř 400krát, termín „bělost“ se objevuje 121krát.

Rozmanitá akademická literatura uvádí, že je důležité rozptýlit „představy o objektivitě“ spolu s takzvanými „nástroji bělošství“, včetně „individualismu“ a „víry v meritokracii“.

Rámec rovněž odkazuje vyučující na pasáže, které tvrdí, že „privilegium bílé rasy“ zahrnuje „právo na požitek“ a že „emoce jsou samy o sobě rasově podmíněné“.

Mluvčí univerzity v Newcastlu uvedl: „Jak jsme viděli při nedávných veřejných nepokojích ve Spojeném království, rasismus je v naší společnosti všudypřítomný. Způsob, jakým vzděláváme současné a budoucí učitele, bude hrát důležitou roli při prolomení tohoto cyklu a tento rámec byl vytvořen, aby poskytl praktický návod, jak na to.“

Zdroj: telegraph.co.uk