Sorosem financovaná skupina Media Matters, zahájila aktivní lobbování u Facebooku, aby na své platformě proved čistku lidí, kteří se odvažují zpochybňovat globální oteplování.
Podle Gallupu, jen 45% Američanů věří, že globální oteplování je závažná hrozba. Takže 55% Američanů by Soros chtěl zakázat Facebook.
Thegatewaypundit.com hlásí:
Jestli vám to uniklo, tak Americká levice se zvrhla do plnocenného fašismu.
Toto píše Media Matters:
Facebook, který je známý jako líheň dezinformací, má zvláště problém s šířením falešných a zavádějících poselství týkajících se vědy o klimatické změně. Na této platformě se šíří videa a další příspěvky klimatického popíračství, spousta klimaticky popíračských reklam a oficiálně má i partnerství s mediálními kanály a organizacemi klimatického popíračství.
Videu klimatického popíračství se dostalo na Facebooku už milionů zhlédnutí:
Např. nedávnému videu propagujícímu falešné argumenty proti vědě o klimatické změně se na Facebooku dostlo přes 5 milionů zhlédnutí, jak minulý týden napsala do The Guardian Dana Nuccitelli.
To video vystavil v červnu The Daily Signal, tj. tlapa pravicové Herritage Foundation, a má název: „Proč patří ta klimatická změna mezi falešné zprávy.“ To zachycuje Marca Morana, dlouhodobého mluvčího a bloggera pokleslosti klimatického popíračství, který vypichoval tři věci, se kterými jsou prý „levičáci ohledně té své klimatické změny úplně vedle.“ Nuccitelli poukazuje, že všechny ty tři věci jsou běžné a snadno vyvratitelné mýty.
Nuccitelli uvádí, že Faceboová čísla o zhlédnutí, jsou nejspíš vysoce nafouknutá, ale i tak se to video vetřelo do pozornosti spousty lidí:
Naštěstí není zamořenost zhlédnutím Moranovým dezinformačním videem až tak hrozná, jak to vypadá na první pohled. Ač Facebook uvádí, že video bylo zhlédnuto 5 milion krát, tak „zhlednutí“ se započítá jen po třech sekundách a video se na stránce přehrává automaticky.
To video bylo však 75 000 sdíleno, takže se určitě dostalo k širokému posluchačstvu. Je třeba, aby se Facebook vyrovnal s faktem, že existuje i objektivní realita. Dokonce i Marc Morano, ač trpí vírou v to, že globální oteplování lidé nezpůsobují, což představuje falešnou víru, a přestože nadále šíří spoustu videí o svém mýtu, tak věří tomu, že Facebook dezinformuje desetitisíce a snad i miliony svých uživatelů.
Od té doby bylo to video Daily Signal ale už „zhlédnuto“ 6,3 milion krát a sdíleno 102 000 krát.
I další popíračská videa mají na Facebooku záběr…
Při boji s falešnými zprávami patří ke klíčovým věcem boj s klimatickou změnou. Jak loni argumentoval úvodník žurnálu Naure Communications:
„Úspěšné naočkování společnosti, aby nepodléhala nákaze falešných zpráv, je údajně kriticky důležité, jinak nebudou hlavní klimatické iniciativy úspěšné. A Facebook byl mohl být důležitou součástí tohoto konečného řešení. Když ale podlézá konzervativcům, protože radši než pravdu hrabe profit, tak se Facebook naopak profiluje jako velká část tohoto problému.