Japonská společnost zajišťující vodovodní služby se veřejně omluvila svým klientům za svého zaměstnance, který si 26krát na tři minuty odběhl koupit oběd.
Jeho chování podnik označil za skandální plýtvání času a strhl mu půldenní výplatu. Na sociálních sítích se zaměstnance zastali a mnoho lidí společnost za její reakci kritizovalo, informoval britský zpravodajský server Daily Mail.
Čtyřiašedesátiletý pracovník společnosti Kobe City Waterworks Bureau, který pracoval u města Osaka, během sedmi měsíců od září 2017 do března tohoto roku strávil celkem asi 78 minut kupováním tradičního oběda Bento v obchodě naproti kanceláři. Jeho zaměstnavatelé se však shodli, že muž takto plýtval časem, za který byl placený.
Muže přistihli náhodou, když se jeho nadřízený podíval z okna. Své rozhodnutí chodit si kupovat oběd zaměstnanec podle nadřízených zdůvodnil tím, že potřeboval "změnu tempa".
Společnost vzápětí zveřejnila v televizi omluvu. "Je velmi politováníhodné, že se stal takový skandál, chceme proto vyjádřit naše upřímné omluvu," řekl na kameru představitel firmy.
Na sociálních sítích muž ale rychle našel zastánců a mnozí označovali reakci společnosti za absurdní.
Celá situace tak opět rozdmýchala debatu o pracovní kultuře v Japonsku, kde si zaměstnanci málokdy berou volno či nemocenskou a pracují často přesčas.