Poslanec Evropského parlamentu za německou stranu Zelených Daniel Freund tento týden spustil další tirádu namířenou proti maďarskému premiérovi Viktoru Orbánovi, tentokrát vyzval k jeho zatčení po Orbánově vystoupení v debatě v Evropském parlamentu.

„Je čas vydat evropský zatykač,“ řekl Freund, když mluvil o Orbánovi. Freund tvrdil, že Orbán je zkorumpovaný.

„Kdo kdy ukradl tolik peněz z evropských zdrojů?“ ptal se Freund.

Německý europoslanec byl rozhořčen poté, co bylo Orbánovi vůbec umožněno vystoupit, a vyjádřil se, že se mu nelíbí, že se Orbán vydal na svou „mírovou misi“, v jejímž rámci se maďarský vůdce snažil navštívit Moskvu, Kyjev, Peking a Washington s cílem uzavřít mírovou dohodu a ukončit válku na Ukrajině.

Jedním z nejčastěji uváděných příkladů „korupce“ v Maďarsku je „most do nikam“, který byl postaven z prostředků EU. Sám Orbán s tímto projektem neměl nic společného a případy nesmyslného nebo zneužitého čerpání peněz daňových poplatníků EU jsou rozšířené po celé Evropě. Projekty „do nikam“ jsou ostatně běžné i v Německu.

V roce 2020 přinesla tamní státem financovaná média, Deutsche Welle, celý článek o projektech, které byly mimořádným plýtváním penězi daňových poplatníků a velmi pochybným korupčním jednáním.

„Ve východní spolkové zemi Sasko místní obyvatelé po desetiletí žádali o vybudování cyklostezky podél silnice mezi městy Pulsnitz a Kamenz. Při rekonstrukci železniční trati byl zřízen přejezd pro chodce a cyklisty – ale samotná stezka dosud nebyla vybudována. Vybudování železničního přejezdu do nikam stálo podle odhadů 30 000 eur, stejně jako stovky eur ročně na provoz a údržbu,“ napsal DW.

Zpráva je vydávána každý rok a mezi četnými příklady plýtvání veřejnými prostředky je i “1,2 milionu eur na stavbu mostu, který ještě není napojen na ulici. Podle Německého svazu daňových poplatníků bylo původním důvodem pro stavbu mostu to, aby mohl přejít přes soukromou průmyslovou železniční trať. Společnost však na začátku letošního roku oznámila, že chce koleje demontovat – čímž odpadl hlavní důvod pro stavbu mostu.“

Bruselský signál také uvádí, že německé sdružení daňových poplatníků právě letos zveřejnilo zprávu, která ukazuje podobné příklady financované daňovými poplatníky: včetně mostu za 300 000 eur, který nikam nevede, a tunelu pro netopýry za 4 miliony eur, který zvířata ani nevyužívají.

Kromě toho byla v rámci parlamentu EU řada poslanců zapojena do rozsáhlého a rozsáhlého vyšetřování korupce, v jehož rámci došlo k několika zatčením. Freund o těchto zatčeních pozoruhodně mlčel, vzhledem k tomu, že mezi zatčenými bylo tolik levicových poslanců. Pro více informací o případu vytvořil Remix News v loňském roce vysvětlující video.

Sám Freund se dočkal ledové reakce od maďarských zákonodárců, jako je Ernő Schaller-Baross, kteří na výroky Daniela Freunda okamžitě reagovali. Německý europoslanec by se podle něj měl zabývat svou vlastní zemí.

„Proč nemluvíte o tom, co nekontrolovaná migrace znamená v Německu?“ zeptal se. Následně zdůraznil, že Daniel Freund se nezabývá tím, že německá vláda Zelených ohrožuje německý automobilový průmysl, což ho stojí miliardy eur a ohrožuje celou evropskou ekonomiku.

„Vy nejednáte s Evropou, vy jednáte pouze s mou zemí. Už toho máme dost,“ řekl.

„Vaše podpora v Německu je jednociferná. Jděte domů,“ řekl Schaller-Baross s odkazem na propad podpory Zelených v celostátních průzkumech, která se dostala na rekordní minimum od nástupu strany k moci a na pozadí obvinění z rasismu uvnitř strany.

Zdroj: rmx.news