Pilotní projekt už startoval v roli „marketingového“ pomocníka, ale ve skutečnosti může být vše mnohem horší.
V USA bylo uvedeno do pokusného provozu zařízení Nielsen — hlasový analyzátor televizních programů, který se připojuje přímo k inteligentním televizorům.
Startup využívá technologii rozpoznávání preferencí Gracenote, jejíž pomocí je sledována aktivita uživatele a vybírána kontextová reklama, uvádí AdWeek.
V perspektivní technologii však vidí američtí odborníci reálné nebezpečí — po skandálu se shromažďováním údajů v obyčejných chytrých televizorech mohou americké federální úřady prostřednictvím soudu požadovat úplný popis technologie, která, jak uvádějí odborníci na bezpečnost, může fungovat s velkým množstvím slabých míst.
Oficiálně je systém testován v pěti velkých městech — analyzátor obsahu je instalován jak na vysílání, tak na internetové přenosy, což umožňuje dělat maximálně hluboký záběr údajů o lidech.
Jestliže efektivita a bezpečnost systému budou dokázány, „velký bratr" bude zabudován do chytrých televizorů už na závodě.
Zdroj: adweek.com