Nové záběry ukazují vrak pohřešované stíhačky F-35 Lightning II v okrese Williamsburg v Jižní Karolíně. (Foto: X)
Pole trosek F-35 se nachází přibližně 80 mil od společné základny Charleston. Armáda potvrdila, že stíhačka stealth byla v době katapultáže pilota v režimu autopilota, ale důvody katapultáže zůstávají neznámé. V důsledku toho velitelé letectva v úterý uzemnili letouny námořní pěchoty.
JUST IN: Footage of the debris field of the F-35 jet has been released after it was located in a field in Williamsburg County, South Carolina.
— Collin Rugg (@CollinRugg) September 19, 2023
The crash site was about 80 miles from Joint Base Charleston, South Carolina.
The F-35 fighter jet appeared to run through a group of… pic.twitter.com/mqOdRSpUOt
Námořní pěchota označila tento incident za „neštěstí třídy A“. Ten začal v neděli odpoledne, kdy se pilot stealth tryskáče bezpečně katapultoval do čtvrti North Charleston. Do pondělního odpoledne armáda žádala veřejnost o pomoc při hledání letadla za 140 milionů dolarů.
V důsledku toho námořní pěchota v pondělí vyhlásila dvoudenní odstávku všech vojenských letadel.
„Jak se sakra může ztratit letoun F-35?“ zeptal jsem se. Americká poslankyně z Jižní Karolíny Nancy Maceová, R-Charleston, napsala na X. Dodala: „Jak to, že tam není sledovací zařízení a my žádáme veřejnost, aby co, našla letadlo a odevzdala ho?“.
Vezměme si toto z Daily Mail, který cituje Project On Government Oversight, nestranický nezávislý hlídací pes, který vyšetřuje a odhaluje plýtvání, korupci a zneužívání moci, vydal v roce 2019 zprávu, která ukázala, že „téměř každý zbraňový systém se softwarovým vybavením testovaný v letech 2012 až 2017 může být hacknut – včetně F-35“.
Navzdory mnohaletým opravám a modernizacím stále selhávají nejdůležitější počítačové systémy letounu F-35, včetně sítě pro údržbu a objednávání dílů Autonomního logistického informačního systému (ALIS); a datových spojů, které zobrazují, kombinují a vyměňují informace o cílech a hrozbách mezi stíhači a zpravodajskými zdroji.
Stejně jako v předchozích letech testy kybernetické bezpečnosti ukazují, že mnoho dříve potvrzených zranitelností letounu F-35 nebylo opraveno, což znamená, že nepřátelští hackeři by mohli potenciálně vyřadit z provozu síť ALIS, ukrást tajná data ze sítě a palubních počítačů a možná zabránit letounu F-35 v letu nebo v plnění jeho úkolů.
A ještě tohle…
Green Hills Software produces the Integrity 178B Operating System that powers the F-35, F-22, F-16, and B-2. It also powers the Airbus A380. It was also quite possibly leaked. Now you understand why the entire USMC air fleet has been grounded.
— Ian Miles Cheong (@stillgray) September 19, 2023
Fun fact: the CEO of Green Hills… https://t.co/jKSWaKYL4p pic.twitter.com/sFTx2fKEBB
Byl program F-35 v hodnotě několika bilionů dolarů, často kritizovaný jako nejhůře fungující americký zbrojní program, ohrožen kybernetickým útokem?
Zdroj: dailymail.co.uk