Pokud vám záleží na planetě a uvažujete kvůli tomu o elektrickém vozidle, možná byste si měli podívat výsledky nové německé studie. Vědci v ní říkají, že elektrická vozidla jsou zodpovědné za více emisí oxidu uhličitého, než ty dieselové (naftové). (Foto: Wikimedia)
Podle studie, prezentované mnichovským Institutem pro ekonomický výzkum, když vezmete v úvahu emise oxidu uhličitého, souvisejících s výrobou baterií, jakož i nadále poměrně významnou roli uhlí v energetice, elektrická vozidla ve skutečnosti emitují o 11 až 28% emisí více než dieselové.
Těžba a zpracování kobaltu, manganu a lithia, používaných v bateriích, zvykne spotřebovat velké množství energie . Vezměme si jako příklad baterii Tesly, Modelu 3.
Říkají, že pouze jedna představuje 11 až 15 tun oxidu uhličitého. Když se to spočítá za dobu životnosti deset let, při ujetí 15000 kilometrů ročně to dává 73 až 98 gramů oxidu uhličitého na každý ujetý kilometr.
A to jsme ještě nevzali v úvahu oxid uhličitý vypouštěný při výrobě elektřiny, používané na pohon aut.
Dohromady, podle jejich výpočtů, každý z těchto Modelů 3 emituje 156 až 180 gramů oxidu uhličitého na kilometr, což převyšuje množství u automobilu Mercedes s dieselovým pohonem.
Autoři této studie říkají, že zařazení EU elektrických aut mezi vozy s nulovými emisemi je sporné, protože ve skutečnosti vytvářejí značné množství emisí.
Vyjádřili také své přesvědčení, že cíl EU, 59 gramů oxidu uhličitého na kilometr do roku 2030, je z technického hlediska nereálný.
Jsou přesvědčeni, že lepší volbou pro životní prostředí jsou vozidla na směs vodíku a metanu. Na závěr řekli:
"Metanových technologie je ideální pro přechod od vozidel s běžnými motory na motory, které budou jednoho dne poháněny metanem ze zdrojů energie bez CO2. Aby tomu tak bylo, měla by německá federální vláda přistupovat ke všem technologiím stejně a propagovat i řešení s vodíkem a metanem."
Jde o vhodně načasovaný objev, protože lidé konečně začínají více akceptovat elektrická vozidla. Odborníci předpovídají, že například jen v Německu bude do roku 2022 na silnicích milion automobilů na pohon elektrickými bateriemi nebo na hybridní pohon.
Je to o dva roky později, než byl jejich původní cíl, protože rozběh byl zprvu pomalý. Nedávné finanční pobídky povzbudili k přijetí nové technologie více kupujících.
Loni v srpnu bylo na německých silnicích 460 000 hybridních nebo elektrických aut a země měla okolo 13 500 veřejných dobíjecích stanic.
Na tamních zákazníků těžko doléhá skandál s dieselovými emisemi a průmysl je přesvědčen, že prodej tam nabízených 33 různých hybridních a elektrických modelů se nastávajících letech ztrojnásobí.
Německé města mohou nyní zakázat dieselové vozy, z důvodu znečištění vzduchu, které způsobují. Města jako Dusseldorf a Stuttgart dostali od federálního správního soudu pokyn, aby zvážily celoroční zákaz starších modelů, neboť tyto dvě města jsou jediné v zemi, v nichž hladiny oxidu dusnatého přesahují limity EU.
Zdroj: naturalnews.com