Americká dieselová lokomotiva General Electric dodaná Ukrajině z USA uvízla na jednom úseku železnice, na pomoc jí byla poslána stará sovětská dieselová lokomotiva. Informoval o tom na svém Facebooku bývalý náměstek ministra infrastruktury Oleksandr Kava.
„Podle zprávy Ukrtransbezopasnosti (dopravní bezpečnosti) 3. ledna 2019 vychvalovaná dieselová lokomotiva General Electric TE33AS začala proklouzávat na úseku Volnovacha — Kamiš-Zorja s vlakovou soupravou o hmotnosti pouhých 3 768 tun. Bylo proto třeba poslat na pomoc starou lokomotivu 2TE116 vyrobenou před 37 lety v závodě Lugansktěplovoz," oznámil Kava.
Podle jeho slov je zajímavé, že sovětské dieselové lokomotivy 2TE116 tahají na tomto úseku železnice vlakové soupravy o hmotnosti 4,5 tisíce tun. Kromě toho tyto lokomotivy ve velmi dobrém stavu táhly vlakové soustavy o hmotnosti 6 tisíc tun, což podle názoru bývalého náměstka ministra značně přesahuje možnosti amerického výrobku.
„Takže abychom přepravili stejné množství nákladu na úseku Volnovacha — Kamiš-Zorja za použití lokomotiv GE TE33AS, potřebujeme více jízd ve srovnání se starými dieselovými lokomotivami 2TE116. A tedy i větší počet lokomotiv a lokomotivních čet. Efektivita tohoto řešení je tedy očividná," píše v závěru Kava.
Dohoda o dodávkách lokomotiv a o jejich dlouhodobém technickém obsluhování byla uzavřena mezi Ukrzaliznycou a General Electric Transportation v únoru minulého roku. Bylo objednáno celkem 30 lokomotiv, každá v hodnotě 4,68 milionu dolarů.