Moderna nalákala děti do testů vakcín pomocí plyšových medvídků bez souhlasu rodičů

Společnost Moderna byla pokutována za to, že pomocí plyšových medvídků lákala děti ve věku 12 let k účasti na testech vakcíny COVID-19 bez vědomí a souhlasu rodičů – což je neetická taktika, kterou kritici označují za „hluboce zlověstnou“. (Foto: X / Moderna)
Skandál vychází ze znepokojivých náborových inzerátů, které společnost Bradford Teaching Hospitals NHS Foundation Trust zveřejnila v roce 2023 a které se otevřeně zaměřovaly na dvanáctileté děti namísto jejich rodičů.
Reklamy bezostyšně slibovaly malým účastníkům certifikát a plyšového medvídka – průhledný pokus nalákat vnímavé děti do zbytečné a eticky zkrachovalé klinické studie.
Kritici tento trik rychle odsoudili. Molly Kingsleyová, zakladatelka organizace UsForThem, se neudržela:
„To, že farmaceutická společnost fakticky uplácí děti nabídkou plyšových medvídků zdarma, aby se zúčastnily testování výrobku, který pro dítě představuje určité riziko, je zlovolné a hluboce nechutné chování.“
V době studie NextCOVE již bylo dobře známo, že zdravé děti jsou vystaveny minimálnímu riziku spojeného s přípravkem COVID-19, takže samotný předpoklad těchto studií byl zbytečný.
Podle nařízení o humánních léčivých přípravcích (klinické hodnocení) mají společnosti výslovně zakázáno nabízet pobídky nebo finanční pobídky dětem v klinických hodnoceních.
Přesto společnost Moderna při svém neúnavném úsilí o testování svého nejnovějšího produktu tyto záruky ignorovala.
Poslankyně Esther McVeyová, bývalá členka celostranické parlamentní skupiny pro škody způsobené vakcínou COVID-19, upozornila na ostudné jednání farmaceutického průmyslu:
„Toto šokující chování představuje pro farmaceutický průmysl nové dno. Jejich trestem byla pokuta ve výši pouhých 44 000 liber, což je pro společnost této velikosti drobné.“
Důvěra ve farmaceutický průmysl mezitím stále klesá, protože další skandál dokazuje, že pro tyto korporace je etika až na druhém místě.
Zdroj: telegraph.co.uk