Propagační video ukazuje dva německé fotbalové fanoušky, kteří se podle videoreklamy dostanou z Německa do Moskvy a jsou překvapeni, že podmínky se liší od podmínek v Brazílii na posledním Světovém poháru.
Reklamu nechala natočit německá letecká společnost Lufthansa, ale jsou tam „drobné“ chyby, město, ve kterém se fanoušci diví není Moskva, ale Kyjev.
Videoreklama Lufthansya ukazuje scény z návštěvy kostela, nočního klubu a řeky v údajném ruském hlavním městě. Problémem je, že žádná ze scén nebyla natočena v Rusku, ale veškerý materiál pochází z ukrajinského hlavního města Kyjeva. Mezi 30. květnem a 3. červnem se dívalo více než 1,2 milionu lidí na reklamní film na YouTube.
Německá společnost Lufthansa AG odstranila kontroverzní propagační video pro mistrovství světa v Rusku z internetu poté, co se objevila masivní kritika filmu.
Mnoho ukrajinských politiků si stěžovalo na video, na twitteru i facebooku. I v Bruselu si toho všimli. Litevský člen Evropského hospodářského a sociálního výboru řekl, že Lufthansa by se měla "stydět" za zavádějící prezentaci.
Mluvčí Lufthansy uvedl, že film byl stažen z facebooku "z logických důvodů kvůli Ukrajině". Pro filmy a obzvláště reklamy je ale "obvyklé, že měníte původ místa. Je to o představivosti diváka o místě, „ řekl mluvčí Lufthansy.
Lufthansa však nyní uznala svou chybu. Z komentářů k videím v sociálních sítích bylo vidět, že "v konkrétním případě to ublížilo citům některých uživatelů. Velmi toho litujeme a omlouváme se za to. To je důvod, proč Lufthansa již tento víkend odstranila video ze všech sociálních platforem. "