Kontroverzní reklamy v londýnském metru, které podporují legalizaci asistované smrti, byly po řadě zakryty plakáty Samaritánů. (Foto: X)

Reklamy skupiny Důstojné umírání se objevily v tunelech stanice metra Westminster v době, kdy se poslanci připravují na páteční projednávání návrhu zákona, který by legalizoval asistované umírání nevyléčitelně nemocných, duševně způsobilých dospělých osob, kterým zbývá šest měsíců života nebo méně.

Plakáty, které se objevily také na stanici Euston, povolila společnost TfL navzdory svým pravidlům, která zakazují kampaně týkající se „veřejných kontroverzí nebo citlivých témat“.

Na jedné z reklam je vyobrazena brightonská matka s rakovinou v terminálním stádiu, která tančí ve své kuchyni, vedle nápisu:

„Mým posledním přáním je, aby mě moje rodina neviděla trpět. A já nebudu muset.“

Další reklama zobrazuje muže jménem Anil vedle nápisu:

„Mým posledním přáním je vědět, že mám na výběr. Můj otec ji neměl.“

Kritici se do plakátů pustili a zpochybňovali, zda jsou inzeráty vhodné vzhledem k tomu, že v londýnském metru se každý rok pokusí vzít si život desítky lidí.

Dr. Cajetan Skowronski, lékař paliativní péče, který vede kampaň proti změně zákona, řekl: „Od společnosti TFL je velmi nezodpovědné, že zde oslavuje sebevraždu.

„Bude Důstojné umírání příště inzerovat na Beachy Head?“

Další odpůrci změny zákona poukazovali na skutečnost, že TfL od roku 2019 zakázala reklamy na „nezdravé potraviny“, ale reklamu Dignity in Dying povolila.

Později se ukázalo, že některé z plakátů byly překryty reklamami charitativní organizace Samaritans pro duševní zdraví na znamení silně vyhraněných názorů na toto téma.

Zdroj: standard.co.uk