Víte, co je ještě zábavnější než jíst brouky a nic nevlastnit? Sledovat svou osobní uhlíkovou stopu! (Foto: Twitter / WEF)
Přesně tak – podle J. Michaela Evanse, prezidenta společnosti Alibaba Group, by nová platforma pro dodržování sociálních předpisů testovaná v čínských městech mohla být vlnou budoucnosti.
„Pomocí technologie vyvíjíme možnost, aby si spotřebitelé mohli sami měřit svou uhlíkovou stopu. Co to znamená? To znamená, kam cestují, jak cestují, co jedí, co konzumují na platformě?“ řekl tento týden na Světovém ekonomickém fóru a dodal: „Zůstaňte naladěni, ještě to nemáme zprovozněné – ale je to něco, na čem pracujeme.“
Alibaba Group president J. Michael Evans boasts at the World Economic Forum about the development of an „individual carbon footprint tracker“ to monitor what you buy, what you eat, and where/how you travel. pic.twitter.com/sisSrUngDI
— Andrew Lawton (@AndrewLawton) May 24, 2022
Chcete se dozvědět více o technologii sledování emisí uhlíku společnosti Alibaba? Shrnuli ji v březnovém příspěvku na blogu, kde ji popisují jako platformu, která „podporuje lidi v nízkouhlíkovém chování a odpovědnosti vůči životnímu prostředí“.
Podle systému měření, který vytvořil certifikační orgán CEPREI se sídlem v Kantonu ve spolupráci s Alibaba Cloud, můžete získat 200 uhlíkových kreditů, když si vylížete talíř, a 554 kreditů, když pojedete metrem.
…
Trik spočívá ve vytvoření modelu, který převádí jednotlivé činnosti na uhlíkové kredity a vytváří komunitu, která na základě systému uhlíkových kreditů propaguje nízkouhlíkový životní styl.
Podle společnosti Alibaba Cloud využívá tuto platformu více než 1 492 společností a komunit, kterým pomohla ušetřit zhruba 394 000 tun emisí oxidu uhličitého.
Systém byl testován na obyvatelích města Xinqiao Shiju, které se nachází v jižním městě Shenzhen. V rámci pilotního programu obdrželo 589 obyvatel této komunity „osobní uhlíkový účet pro sledování spotřeby energie a emisí oxidu uhličitého“, díky němuž se údajně podařilo ušetřit 37,77 tun emisí oxidu uhličitého (výpočty nebyly uvedeny).
Podle Xiao Lei ze společnosti Alibaba Cloud „se snažíme spojit behaviorální vědu s technologií, abychom změnili vnímání lidí a učinili nízkouhlíkovou módu“.
Ne všichni jsou ale jeho fanoušky.
Zdroj: zerohedge.com