Jednou z velmi běžných skutečností u sportovních sázek je to, že kurzy nastavené pro specifickou událost v sobě zahrnují dynamiku týmů nebo atletů, kteří budou její součástí. (Foto: Flickr)
Jednoduše řešeno tvůrci kurzů velmi často zvažují výherní řadu a předchozí výkony týmů, než se rozhodnou o sázkách a cenách. Všechny české sázkové kanceláře uznávají roli “momentum” situace, ačkoliv pro něj neexistují žádné vědecké nebo statistické podklady s ohledem na výherní řadu a následující výkon, přesto jsou výkony často integrovány do kurzových sázek.
Mezi sázkaři panuje všeobecný názor, že sázky na momentum jsou výnosnou strategií v případě sportů. Základem je, že momentum existuje ve sportu ať už je to mezi zápasy nebo v rámci jednotlivého utkání a jelikož existuje, je zodpovědností dobrého sportovního sázkaře toho využívat k vlastnímu prospěchu. Pokud se dokáží přesně trefit u výherní řady, mohou získávat výhry a chlubit se vlastními schopnostmi sázení přes online sázkové kanceláře.
Zdá se však, že tento druh přístupu je vhodný zejména pro příležitostné sázkaře nebo reakční hazardní hráče, kteří jsou ochotnější na tzv. momentum vložit vlastní prostředky. Zejména je to vhodné pro sázkaře, kteří ke sportovním sázkám přistupují jako ke kasinovým hrám, které jsou nedílnou součástí mnohasázkových kanceláří.
Nebo mohou být pro zkušenější a profesionální sportovní sázkaře, kteří podrobně sledují výherní série a vytváří pečlivé analýzy toho, jak taková série ovlivní například výkon v nadcházející NBA sezóně.
Pravdou ale zůstává, že neexistuje žádný fyzický důkaz nebo provedené statistiky, které by propojovaly momentum a následný výkon. Rozhodně ne objektivně nebo z pohledu vztahu příčiny a účinku, které je možné očekávat a brát jako spolehlivé na základě kritérií, které momentum pro sázky poskytuje.
Momentum je vnímání vyšší pravděpodobnosti úspěchu, která se odvozuje od předpokladu vycházející ze série úspěchů a vítězné řady utkání týmu a toho, že momentum bude pokračovat. Ve zkratce – je to jednoduše důvěra v tým nebo jednotlivé hráče a to, že zahrají vítězné body na základě své výherní bilance. Často říkáme, že teď máme momentum, a to nám přinese další výhry.
Výherní bilance je ve skutečnosti nejlepší rozehra nové hry nebo dokonce výkonu ve hře. Je to povzbuzení, posílení, oživení a motivace. Ve skutečnosti je to vše, co člověk potřebuje k dosažení výjimečného výkonu. Díky situaci známé jako momentum bylo možné sledovat, jak týmy lámou rekordy, atleti dosahují nemožného a všeobecných pokroků ve sportu, které se dříve považovaly za nevídané.
Ačkoliv je momentum dle psychologů a sportovních analytiků pouze vjemem, který přetrvává, udržuje a vytváří neuvěřitelné sebevědomí týmů a hráčů.
Ve skutečnosti získají tolik sebevědomí, že jej dokážou využívat a aplikovat své schopnost efektivněji a kvalitněji a díky tomu dosahují lepších výsledků. Výsledkem, v mnoha situacích, je zajištění více výher, dosahování lepších výkonů a prodlužování výherní řady, a to také přes sázkové kanceláře v ČR.
Toto však může být případem pro atlety nebo celé týmy jako takové a nemusí to nutně mít vliv na způsob, jakým se sázkaři u sportovního sázení rozhodují. Všeobecně je chybným přístupem spoléhat se takovou měrou a významem na daleké úspěchy při předpovídání budoucnosti na sázkách sázkové kanceláře s licencí v ČR.
Momentum je velmi subjektivní, a ačkoliv existuje silná důvěra v jeho vliv na výkon týmu a proměnění lepších šancí výhry je nutné pamatovat na to, že nic není nekonečné a pro tento fakt neexistuje skutečné podložení. V některých případě nadměrná důvěra v momentum a jeho proměnění na úspěšné sázky může vést k opačnému výsledku.
Různé sporty například nabízí spread sázení v rámci České republiky, ve kterých se nemusí důraz kladený na momentum projevit a realistický scénář se v těchto sázkách nemusí projevovat. Sázkaři, kteří věří v momentum tým se rozhodují a následně jejich sázky vlivem například nadměrného tlaku na tým a nerealistických očekávání propadají, právě vlivem vysokých očekávání výhry.
Taková situace není ve sportovních sázkách vzácná a je to něco, s čím musí sázkaři vždy počítat při realizaci svých rozhodnutí na základě vnímaného momentu úspěchu týmu.
Komerční sdělení.