Vzpomínáte, jak bývalo nasednutí do auta a let po dálnici se staženou střechou dokonalým únikem od bahna a špíny každodenního života, jako jsou účty a e-maily? (Foto: Flickr)
Nyní se díky zavádění technologií v automobilovém průmyslu tato kdysi osvobozující jízda stává doslova účty a e-maily.
Podle nové zprávy agentury Bloomberg totiž nový patent společnosti Ford nyní umožňuje výrobci „na dálku vypnout rádio nebo klimatizaci, zamknout vás mimo vozidlo nebo vás přimět k neustálému pípání, pokud zmeškáte platbu za auto“. Ačkoli oficiální linie společnosti zní, že Ford „nemá v plánu“ tuto technologii využívat, jsme si jisti, že se časem ukáže, že to není pravda.
„Patenty na nové vynálezy předkládáme v rámci běžného podnikání, ale nejsou nutně známkou nových obchodních nebo produktových plánů,“ uvedl Ford.
A patent shodou okolností přichází v době, kdy má mnoho majitelů automobilů potíže udržet krok s rostoucími sazbami, což má za následek, že „delikvence [se] neustále vrací z pandemického útlumu“.
John Van Alst, vedoucí právník Národního centra pro spotřebitelské právo, k tomu uvedl: „V současné době je situace následující: „Opravdu to vypadá, že otevíráte plechovku červů, kterou jako výrobce opravdu nemusíte dělat.“
„Nyní jste vytvořili zařízení, které je jako zařízení soudného dne ve filmu Dr. Divnoláska,“ pokračoval.
Technologie je v patentu nazývána „technologie spojená se zpětným odběrem“ a může také vypnout tempomat a automatické ovládání oken. „Vyřazení těchto součástí může způsobit další úroveň nepohodlí řidiče a cestujících ve vozidle,“ uvádí se v patentu.
Připomeňme, že v září 2021 jsme psali o tom, že kamery ve vozidlech již nyní bedlivě sledují vše, co řidiči dělají. Výzkumníci z Fraunhoferova institutu nyní vyvinuli kamerový systém pro chytré automobily, který dokáže „přesně zjistit, co řidič dělá“, uvádí se ve zprávě serveru Gizmodo z té doby.
Poznamenali jsme, že právě „přitažlivost“ těchto bodů přiměla Fraunhoferův institut optroniky, systémových technologií a využití obrazu k tomu, aby přišel s kamerou, která využívá rozpoznávání obrazu na bázi umělé inteligence k sestavení digitálního náčrtu řidiče – ten pak následně poskytne systému dostatek podrobností k tomu, aby odhadl, co řidič dělá. Systém dokáže určit, kdy řidič například popíjí kávu nebo se dívá na telefon.
Vozidlo pak může určit, zda řidič dává pozor, a podnítit poloautonomní systém k určení, jak moc může být rozptýlený.
Zanedlouho vás auto ve stresu vezme na projížďku…
Zdroj: yahoo.com