Globální koalice na podporu letectví vydala podepsané prohlášení o pilotech zraněných covid očkováním s výzvou k akci. (Foto: Flickr)
Globální koalice na podporu letectví
Signatáři z Kanady, Spojeného království, USA, Austrálie, Francie, Nizozemska, Švýcarska a mezinárodních leteckých, lékařských, vědeckých a etických orgánů.
Bezpečnost v profesionálním letectví se za posledních několik desetiletí výrazně zlepšila. Je to z velké části díky kultuře „JEN BEZPEČNOST“, která je založena na otevřené komunikaci a sebeodhalování chyb nebo negativních bezpečnostních trendů. Aby to bylo efektivní, je nutná aktivní účast všech členů letové posádky.
Piloti jsou školeni na to, aby byli pečlivými analytiky svého okolí, rozpoznávali rizika a aktivně je zmírňovali. U mnoha z nich vedl jejich výcvik a diferenciální analýza rizik k obavám a negativním závěrům ohledně slučitelnosti očkování proti COVID-19 se zdravím a bezpečností letu. Mnozí piloti nejenže nesouhlasili se svévolnými požadavky obsaženými v očkovacích nařízeních, ale rizika spatřovali také v nezodpovězených otázkách a neodůvodněné rychlosti a tlaku, které stály za zaváděním vakcíny. Lobbovali u svých leteckých společností a politiků, doporučovali opatrnost a stavěli se proti povinnému očkování.
Mnozí piloti se také snažili získat pokyny od regulátorů civilního letectví. Tyto regulační orgány jsou v konečném důsledku zodpovědné za bezpečnou přepravu občanů, přesto většina z nich, ne-li všechny, aktivně ignorovala svá vlastní bezpečnostní doporučení proti užívání neprověřených a neschválených léků posádkami letadel. Například společnost Transport Kanada tento pokyn na internetu jednoduše odstranila týden poté, co na něj byly položeny četné písemné dotazy.
Jakmile letecké společnosti očkování nařídily, mnoho pilotů je vytrvale odmítalo s poukazem na riziko a následně byli posláni na neplacené volno nebo rovnou propuštěni. Zásadoví profesionálové byli nuceni z letectví odejít a odvětví přišlo o statisíce hodin zkušeností. Nyní se celosvětový letecký průmysl dostává do vážné personální krize. Tisíce dalších pilotů byly donuceny k očkování, aby zajistily živobytí pro své rodiny. To se podepsalo nejen na jejich duševním zdraví.
Jakkoli je to všechno alarmující, pouze to připravilo půdu pro to, čeho jsme nyní svědky: scéna, která by měla letecké společnosti i cestující veřejnost velmi znepokojovat. Níže podepsané skupiny na obranu pilotů, vědců a lékařů se denně ozývají piloti leteckých společností, kteří utrpěli zranění v důsledku očkování. Mezi tato poškození patří například kardiovaskulární problémy, krevní sraženiny, neurologické a sluchové problémy.
Mnozí z našich pilotů ztratili zdravotní osvědčení k létání a nemusí jej získat zpět. Jiní pokračují v pilotování letadel, přestože mají příznaky, které by měly být ohlášeny a vyšetřeny, což vytváří riziko lidského faktoru nebývalého rozsahu. Samotný základ naší kultury bezpečnosti – beztrestné hlášení – již neexistuje. Piloti trpěli a trpí zdravotními problémy, které přinejmenším souvisejí s očkováním proti COVIDu-19. Spektrum jejich příznaků je široké a sahá až k úmrtí. Piloti, kteří nahlásí své zranění, čelí možné ztrátě licence, příjmu a kariéry, přičemž se jim dostává jen malé nebo žádné podpory ze strany odborů a slovní útoky ze strany zaměstnávajících leteckých společností. Mnohé z těchto leteckých společností se domnívají, že se zprostily odpovědnosti, a tvrdí to v těch samých dokumentech, které svým zaměstnancům vnutily svá nařízení „žádné očkování, žádná práce“.
Důkazů o zdravotních rizicích vakcíny COVID-19, nesrovnalostech v klinických studiích a špatných postupech a nevýznamné účinnosti stále přibývá. Dokumenty společnosti Pfizer zveřejněné na základě zákona o svobodném přístupu k informacím (FOIA) v kombinaci s organizacemi, jako je Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA, USA), Agentura pro regulaci zdravotní péče a léčivé přípravky (MHRA, Velká Británie), Zdravotnictví Kanady a regulační dokumentace Evropské agentury pro léčivé přípravky (EMA), ukazují, že zásadní informace o bezpečnosti a účinnosti byly veřejnosti zatajeny a rozsah regulačního dohledu a požadavků na testování je nedostatečný.
A co hůř, zdá se, že neexistují žádné důkazy o tom, že by letecké regulační orgány, letecké společnosti nebo odbory provedly jakoukoli vlastní hloubkovou kontrolu vakcín COVID-19 a jejich dopadu na zdraví nebo výkonnost pilotů. To je v naprostém rozporu se stávajícími leteckými zdravotními standardy. Existují otázky týkající se způsobilosti a možné nedbalosti.
Neřešení tohoto potenciálního zdravotního zlomu způsobí, že se letecké společnosti a odbory stanou spoluviníky změny kultury, která otřásla leteckou mantrou „bezpečnost vždy na prvním místě“. Zastoupené letecké společnosti a odbory byly mnoha níže uvedenými signatáři opakovaně vyzvány k pomoci a varovány před hrozivými následky. Do dnešního dne však bylo podniknuto jen málo smysluplných kroků a v mnoha případech se jedná jen o kamenné zdi a mlčení.
V letectví se říká: „Když jsou pochybnosti, není pochyb“. V případě očkování proti COVID-19 je pochybností stále více. V letectví by proto neměly být žádné další pochybnosti. Bezpečnost se musí vrátit do popředí.
Níže uvedený seznam není vyčerpávající, nicméně níže uvedené letecké společnosti mají ve svých řadách piloty, kteří jsou poškozeni očkováním a s nimiž jsou naše skupiny na obranu pilotů v kontaktu:
- Jetstar Australia
- Qantas Australia
- Virgin Australia Austrálie
- Air Canada Kanada
- Air Transat Kanada
- WestJet Kanada
- Air France Francie
- EasyJet Francie
- HOP Francie
- Lufthansa Německo
- TUI Nizozemsko
- KLM Nizozemsko
- American USA
- Delta USA
- JetBlue USA
- Southwest USA
- United USA
- Frontier USA
- Aljaška USA
- Spirit USA
VÝZVA K AKCI
Úřady pro civilní letectví, jako je Federální úřad pro letectví, Transport Kanada, Úřad pro civilní letectví Spojeného království, Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví a Australský úřad pro bezpečnost civilního letectví, musí začít plnit své regulační povinnosti. Letecké společnosti a odbory, které je zastupují, se musí veřejně zabývat krizí zdravotního stavu pilotů, aby se bezpečnost letů vrátila na úroveň, kterou jsme znali dříve. Níže podepsaná aliance leteckých a lékařských odborníků zastupuje tisíce pilotů ve více než 30 světových leteckých společnostech spolu s více než 17 000 lékaři a lékařskými vědci po celém světě. Vyzýváme k následujícím opatřením:
- Tam, kde existuje, musí být zrušeno povinné očkování proti COVIDu-19 pro pracovníky v letectví.
- Regulační orgány a letecké společnosti musí znovu zdůraznit přípustné prostředí pro vlastní hlášení.
- Důkladné a objektivní lékařské prohlídky pilotů a palubního personálu v letectví musí mít vysokou prioritu. Ty musí být podpořeny regulačním orgánem a měly by se zaměřit na poškození s vysokou prevalencí, která se nyní objevují u široké veřejnosti a u našich letových posádek.
- Letecké společnosti a regulační orgány mají k dispozici údaje o nemocnosti a pozastavení platnosti lékařského osvědčení, včetně příznaků a příčin. Tyto údaje by měly být analyzovány nezávislými třetími stranami, aby se zjistilo nebo vyloučilo očkování proti COVIDu-19 jako jejich možná příčina.