Čínský výrobce baterií pro elektromobily SVOLT ukončuje činnost v Evropě v důsledku roky trvajícího regulačního konfliktu mezi evropskými zákonodárci a výrobou elektromobilů v Číně. (Foto: Flickr)

Jak jsme již informovali v minulém roce, orgány EU se snaží potlačit výrobu elektromobilů v Číně, protože se obávají, že levnější modely z východu deformují evropský trh a znevýhodňují domácí výrobce.

Nyní se začínají projevovat důsledky. Čínský výrobce baterií pro elektromobily SVOLT Energy plánuje do ledna 2025 uzavřít své evropské provozy, což podle Nikkei jasně ukazuje na ústup Číny z trhu – a na klesající prodeje elektromobilů v Evropě. 

Podle zdroje SVOLT, který je spojen s Great Wall Motor, uzavře své německé dceřiné společnosti a propustí zaměstnance.

Slabé prodeje elektromobilů a finanční tlaky přiměly podle stejné zprávy čínského výrobce baterií SVOLT k uzavření všech svých evropských provozů, včetně pobočky ve Frankfurtu.

Zpráva Nikkei uvádí, že všichni zaměstnanci SVOLT Europe budou propuštěni, ačkoli některým z nich byla nedávno nabídnuta místa v čínské centrále společnosti. Přesný počet dotčených zaměstnanců není znám a společnost SVOLT se k této záležitosti nevyjádřila.

Společnost SVOLT oznámila, že v roce 2020 plánuje investovat 2 miliardy eur do dvou závodů na výrobu baterií v německém Sársku a vytvořit až 2 000 pracovních míst. Plány na výstavbu závodu v Lauchhammeru však zastavila kvůli ztrátě klíčového zákazníka a obavám ohledně tarifů a dotací.

Soudní proces a protesty místních obyvatel také odložily plánovanou továrnu v Ueberherrnu až do roku 2027. Továrna SVOLT v Heusweileru, která měla vyrábět bateriové bloky, měla být otevřena v červenci, ale podle zpráv společnost nyní veškerou výrobu v Německu ukončila.
Mezitím se stejně jako v USA trh s elektromobily v Evropě ochlazuje.

Podle Evropského sdružení výrobců automobilů klesl prodej nových automobilů v EU v srpnu o 18 %, z toho v Německu o 28 %.

Tržní podíl elektromobilů klesl o 44 %, přičemž čínská značka BYD prodala v Německu pouze 218 vozů, což představuje 0,1 % prodejů elektromobilů v zemi.

Společnost SVOLT, která se v roce 2018 oddělila od společnosti Great Wall Motor, počítá mezi své klienty společnosti Geely Auto, XPeng a Great Wall, ale potýká se s finančními problémy a v letech 2019 až 2022 vykázala kumulovanou ztrátu ve výši 4,4 miliardy jüanů (618 milionů USD).

Společnost chtěla v roce 2022 získat 2,1 miliardy dolarů prostřednictvím IPO v Šanghaji, ale o rok později od tohoto plánu upustila.

Zdroj: nikkei.com