Sociální sítě v Číně zaplavila vlna videí, která odhalují, že mnohé luxusní značky prodávané na Západě za desítky tisíc dolarů jsou ve skutečnosti vyráběny v čínských továrnách. (Foto: TikTok)

Tento krok přichází jako reakce na nová cla uvalená administrativou Donalda Trumpa na čínské zboží, která dosahují až 145 %.

Čínští influenceři a tovární dělníci sdílejí záběry z výrobních linek, kde vznikají produkty značek jako Gucci, Prada, Michael Kors či Levi’s, a poukazují na údajné „pokrytectví“ západních firem.

Podle videí, která se šíří na platformách jako TikTok, jsou tyto produkty často baleny v USA nebo Evropě, aby získaly prestižní nálepku „Made in USA“ či „Made in Italy“.

Čínští uživatelé tvrdí, že spotřebitelé na Západě platí přemrštěné ceny jen za logo, zatímco stejné zboží je v Číně dostupné na šedém trhu za zlomek ceny.

„Proč platit tisíce, když to šijeme tady?“ ptá se jeden z dělníků ve virálním videu.

Zatímco Čína využívá sociální sítě k zesměšnění západních značek, spotřebitelé na Západě se ptají: Platíme skutečně za kvalitu, nebo jen za iluzi luxusu?