O elektrovozidlech již existuje řada zpráv, ve kterých řidiči referují o svých zkušenostech a museli si uvědomit, že „e-kraksna“ funguje pouze na omezeném území nebo ve městě a na dlouhé vzdálenosti je spíše provoz problematický. (Foto: Flickr / ilustrační)
Pokud chcete podnikat delší výlety, nevyhnete se pečlivému plánování, ať už jde o povětrnostní podmínky (zejména zima), nabíjecí stanice na trase (kde můžete dobít a jak daleko se dostanete) nebo seznam hotelů pro případné přenocování.
Nyní mladá maminka a její syn provedli praktický test s elektromobilem, a jak řekla sedm hodin v BMW i3 na 200 kilometrů, to je noční můra:
[…] To zažila na vlastní kůži mladá maminka na cestě z Berlína k Baltskému moři ve svém BMW i3. Při chaotické jízdě ve svém elektrickém autě se toho pokazilo tolik, že jí ke konci „bylo do pláče“, řekla pro Business Insider.
„Jezdíme s e-autem vlastně jen ve městě a tam je to samozřejmě skvělé, protože baterie vydrží věčně,“ říká mladá žena v rozhovoru pro „Business Insider“ a pokračuje: „Ve městě není cítit, že by něco spotřebovávalo a v Berlíně stejně tolik kilometrů nenajezdíte.“
„Normálně má auto dojezd kolem 250 kilometrů. Poté, co jsem se rozjela, to bylo najednou jen 150. Vzhledem k teplotám jsem měla pochybnosti, jestli by to na dálnici bylo vůbec možné,“ vysvětluje mladá žena .
Mladá žena jela po dálnici jen asi 120 km/h, protože baterie byla téměř vybitá, říká poté: „Pak mi bylo řečeno, že další čerpací stanice je 20 kilometrů daleko. Mezitím mi můj přídavný benzínový motor také ukázal zbývající dojezd 20 kilometrů a výkon stačil na dalších 15 kilometrů. Jelikož jsme byli také ve sněhové bouři, začala jsem se opravdu potit. Bylo mi do pláče,“ uzavírá svůj zážitek Theresa Hümmerová.
Její záchranou byla rychlonabíjecí stanice na odpočívadle asi sto kilometrů od Berlína, kde si mohla dobít své BMW i3 na poslední úsek domů.
Nakonec, sedm hodin po odjezdu, vyčerpaná rodina dorazila domů do Berlína – po cestě, která normálně trvá asi tři hodiny. V tuto chvíli byla mladá maminka za svůj přídavný benzínový motor nesmírně vděčná.
Již se objevily zprávy o zkušenostech s elektro auty, u kterých v zimě selhalo topení: Rodina málem umrzla ve své zbrusu nové Tesle, protože elektromobil netopil. I tahle žena byla nespokojená: Ve zbrusu novém elektromobilu od VW potřebovala 13 hodin na 650 kilometrů – a ujela by mnohem více, kdyby nenechala zapnuté topení.
Zdroj: pz.cz, politikstube.com