Generální ředitel společnosti Restaurant Brands International Inc., mateřské společnosti Burger Kingu, během hovoru k výsledkům hospodaření na začátku tohoto týdne uvedl, že v letošním roce plánuje zavřít 300 až 400 nevýkonných prodejen, aby zefektivnil činnost značky rychlého občerstvení.

„Historicky jsme v Burger King US uzavřeli několik stovek jednotek,“ řekl generální ředitel Joshua Kobza v úterním hovoru k výsledkům za 1. čtvrtletí. Očekávané letošní zavírání se zdá být výrazně nadprůměrné.

V prvních třech měsících vyhlásilo bankrot několik franšízantů společnosti Burger King, včetně společností Toms King se sídlem v Illinois, EYM King se sídlem v Michiganu a Meridian Restaurants Unlimited se sídlem v Utahu.

Kboza uvedl, že „návštěvnost byla v tomto čtvrtletí mírně negativní“, ale zaznamenal zlepšení meziročního vývoje návštěvnosti ze 4. čtvrtletí na 1. čtvrtletí.

Společnost Burger King uzavřela v USA celkem 124 provozoven, což představuje snížení o 1,7 %, takže na konci čtvrtletí zůstalo v USA pouze 7 000 restaurací. Další zavírání se očekává v následujících měsících.

Sázka značky „Reclaim the Flame“ v hodnotě 400 milionů dolarů, jejímž cílem je získat zpět podíl na trhu a ukončit provoz nevýkonných restaurací, možná funguje – protože srovnatelné tržby za čtvrtletí vzrostly meziročně o 8,7 %.

Kromě toho se značka snaží zjednodušit své příliš složité menu a provoz. I když zvýšení nákladů na ikonický Whopper by mohlo být pro budoucí prodeje určující, protože konkurenční McDonald’s nedávno zjistil, že vyšší ceny menu vedly k odporu spotřebitelů.

Ne každý si může dovolit hamburger za 9 dolarů…

A zatímco Burger King snižuje počet prodejen a zeštíhluje, musí si uvědomit, že spotřebitelé byli 24 měsíců sužováni záporným růstem reálných mezd. Jakékoli zvýšení cen by mohlo ohrozit jeho plán na ozdravení, protože někteří spotřebitelé nyní vyměnili restaurace rychlého občerstvení za „Dollar Tree Dinners“.

Zdroj: bisnow.com