Společnost FREIGHTLINER „dočasně“ nahradí veškerý svůj elektrický provoz dieselovou trakcí kvůli 210% nárůstu velkoobchodních cen energie ve Velké Británii v období od září do října. (Foto: Flickr)
Provozovatel má v Británii největší flotilu provozních aku lokomotiv pro nákladní dopravu a teprve nedávno pořídil 13 elektrických lokomotiv třídy 90, aby pomohl dále dekarbonizovat své podnikání.
Rozhodnutí bylo učiněno necelé tři týdny před konferencí COP26 o změně klimatu, která se koná od 31. října ve skotském Glasgow.
„V důsledku bezprecedentního nárůstu cen elektřiny přijal Freightliner obtížné rozhodnutí dočasně nahradit své elektrické nákladní služby službami s dieselovým pohonem, aby zachoval nákladově efektivní řešení pro přepravu nezbytného zboží a zásob po Velké Británii,“ řekl 13. října IRJ mluvčí Freightlineru.
Provozovatelům se účtuje elektrická energie, kterou elektrické vlaky spotřebovávají, prostřednictvím průchozích nákladů. Dočasné stažení vozového parku bude podle provozovatele průběžně přezkoumáváno.
„Budeme nadále zkoumat možnosti týkající se alternativních paliv a dalších technologií v souladu s naší strategií udržitelnosti, ale v souladu s průmyslovým výzkumem zůstává elektrifikace nejvhodnějším prostředkem dekarbonizace železniční nákladní dopravy,“ uvádí společnost.
Zdroje z železničního průmyslu vyjádřily obavy, že nahrazení elektrických lokomotiv dieselovou trakcí prodlouží jízdní doby, což by mohlo mít dopad i na jízdní řády pro cestující. Společnosti DB Cargo UK a Direct Rail Services provozují v Británii nákladní vlaky také s elektrickými lokomotivami, i když s menším vozovým parkem.
„Výrazné zvýšení ceny elektřiny je náročné, nicméně v současné době nemáme v plánu pozastavit provoz naší flotily elektrických lokomotiv,“ řekl IRJ mluvčí DB Cargo.
Zdroj: railjournal.com