Associated Press přiznává, že od klimatických aktivistů získala 8 milionů dolarů na psaní o jejich oblíbených tématech, a proto „přiděluje více než dva tucty novinářů po celém světě, aby se zabývali klimatickými otázkami“. (Foto: Flickr / ilustrační)
Pokud by měl někdo sebemenší pochybnosti o tom, z jakého úhlu budou výsledné články vycházet, AP vysvětluje, že se dozvěděla, „že sponzoři nebyli jen štědří; měli své vlastní cíle, kterých chtěli dosáhnout“. Co myslíte?
Vzhledem k tomu, že AP zásobuje noviny, webové stránky a televizní stanice po celé zemi, a dokonce i po celém světě, mají „dárci“ velkou šanci, že se jim propaganda za jejich peníze vyplatí, přestože veškerý výsledný obsah má být jasně označen jako takový.
Omlouváme se: jedná se o zpravodajství jako prostituci. Zaplaťte si média, abyste získali požadované zpravodajství.
Ctihodný deník New York Times využil neziskové organizace k financování speciálních zpravodajských projektů, včetně příběhu o městě po superbouři Sandy. Grant Fordovy nadace umožnil deníku Old Gray Lady najmout pracovníka pro zdravotně postižené, který připravuje příběhy o zdravotním postižení. V obou případech sponzoři chtěli, aby vláda jednala – a věděli, že příběhy Timesů jim pomohou toho dosáhnout.
Tyto důvody se mohou zdát neškodné, ale princip zůstává stejný: pronajímání institucionálního úsudku o tom, jaké zprávy mají být pokryty (a nevyhnutelně i jak je pokrýt), zrazuje vaše sliby čtenářům.
Ať si „dárci“ koupí reklamu, pokud chtějí prosadit svou věc, uzavírá New York Post.
Zdroj: nypost.com