V reakci na výluky Covid, odborovou organizaci a snahu o zvýšení marží prostřednictvím snížení nákladů na pracovní sílu se ve skladech Amazonu po celé zemi možná rozjede rychlost automatizace. (Foto: Amazon)
Lidské vychystávače objednávek by během tohoto desetiletí mohlo nahradit nové robotické rameno, které se při identifikaci a vyřizování objednávek zákazníků spoléhá výhradně na umělou inteligenci a přísavky.
Společnost Amazon ve čtvrtek představila robota „Sparrow“,“ který dokáže detekovat, vybrat a zpracovat miliony položek ve skladu, aby dokončil objednávku zákazníka, čímž se lidský vychystávač stane zastaralým.“
„S využitím počítačového vidění a umělé inteligence (AI) dokáže Sparrow rozpoznat a zpracovat miliony položek. V loňském roce naši zaměstnanci po celém světě s podporou technologií Amazonu vybrali, uložili nebo zabalili přibližně 5 miliard balíků – tedy více než 13 milionů balíků denně,“ napsala společnost v tiskové zprávě.
„Je to velký skok v technologické výzvě a v technologickém vývoji,“ řekl Joe Quinlivan, viceprezident pro robotiku a technologie plnění ve společnosti, během tiskové akce, na které bylo zařízení představeno. Podle něj roboti v budoucnu nahradí většinu pracovních míst s opakujícími se pohyby.
Předpokládejme, že Sparrow bude široce nasazen v centrech pro plnění objednávek po celé zemi. V takovém případě by to mohlo znamenat, že v příštích letech, ne-li do konce desetiletí, budou statisíce skladníků bez práce, protože společnost usiluje o plnou automatizaci skladů.
Automatizace má zabránit zavírání skladů v případě další zdravotní krize. Snižuje také rostoucí náklady na pracovní sílu, protože zaměstnanci bojují za vznik odborů.
Zvýšené zaměření společnosti Amazon na roboty naznačuje její hlavní plán na snížení závislosti na lidské pracovní síle.
Mezitím pro ty pracovníky, kteří se snaží uniknout peklu dlouhé pracovní doby ve skladu a učí se programovat, no, přílivová vlna propouštění z technických oborů je ještě špatnější zprávou.
Zdroj: aboutamazon.com