V sobotu se Římané probudili, aby zjistili, že jejich město je polepeno stovkami plakátů kritizujících tvrdou ruku, jakou vládne nad církví. Papež František poté, co si udělal jméno jako postava děda s otevřenou myslí s důrazem na milosrdenství v doktríně, pak přistoupil k sériím jasně tvrdých opatření, po nichž si mnoho pozorovatelů zmateně drbe hlavu. …
Tyto plakáty, které v sobotu oslavovaly město Řím, nesly obraz tohoto pontifika spolu se seznamem jeho nedávných zneužití papežské pravomoci včetně ignorování kardinálů, přemisťování kazatelů a „zbavení dvou katolických organizací jejich hlav.“
Tyto plakáty pokračují ve staletí se táhnoucí tradici římské kritiky papeže veřejností, třebaže anonymní, kdykoliv se na něj pohlíží jako, že překračuje svůj mandát. V minulosti naštvaní Římané lepili své písemné stížnosti na starodávnou rozpadající se sochu zvanou „il Pasquino“ u Piazza Novona.
Text na plakátech byl psán v „Romanaccio“, tj. buranském pouličním nářečí Taliánů, kterým mluví kolem této italské metropole. V překladu plný text znamená: „Tak, Franto, vykleštil jsi kongregace, vyházel’s kněze, uťal’s hlavu Maltézskému řádu i Františkánům Neposkvrněné Panny Marie, ignorval’s kardinály… Kde je tvé milosrdenství?“
František, který od počátku svého pontifikátu kladl velký důraz na milosrdenství, začal přitahovat zvláště hodně kritiky ohledně dvojích standardů, jelikož si rezervoval ty nejdůraznější invektivy pro konzervativce, které označoval za rigidní, doktrinářské a legalistické. V poslední době čím dál více přecházel od slov k činům včetně neblaze proslulých degradací o dva stupně u kardinála Raymond Burkeho – bývalého šéfa nejvyššího církevního soudu – a vyhozeních vatikánských kleriků, kteří údajně kritizovali papeže v soukromí.
Série těchto kroků vedly některé kritiky k tomu, aby mluvili o „ideologické čistce papeže Františka“.
Veterán katolických reportáží Philip Lawler v nedávném článku nabídl částečný seznam údajně autokratických nařízení tohoto pontifika takového druhu, jaký kritizují římské plakáty.
Mezi těmito opatřeními byla „celková výměna prelátů v Kongregaci pro božské uctívání,“ kdy vyměnil konzervativnější duchovní za panel, který bude „daleko přívětivější k tomu, co papež František upřednostňuje, a méně bude podporovat na tradice dbajícího prefekta kardinála Roberta Saraha.“
Tento právník rovněž zmínil „náhlé propuštění tří duchovních z personálu Kongregace pro doktrínu víry,“ pro něž nebyla poskytnuta žádná vysvětlení. Podle zpráv papež prohlásil, že tato vyhození nebude komentovat. Ve skutečnosti byli tito duchovní obviněni, že „o papeži Fantiškovi pronášeli nelichotivé poznámky“ v soukromých konverzacích, což vedlo ke spekulacím, jak se k papeži Františkovi tyto poznámky donesly.
Pak tu bylo to „opovržlivé zacházení“ se čtyřmi kardinály, kteří vznesli otázky (dubia) ohledně posledního papežského listu zvaného Amoris Laetitia, po němž zůstali mnozí v úžasu nad tím, co asi měly být papežské ambice ohledně učení Svaté komunity o rozvedených a znovu sezdaných katolících odporující tradiční doktríně Církve.
Papež František si na rozdíl od svého bezprostředního předchůdce rezervoval důležité povyšování podobně smýšlejících biskupů, když zaplňuje Sbor kardinálů progresivními nováčky, zatímco přezírá starší preláty, jejichž přístup se neshoduje s tím jeho.
Kritika papeže zjevně narůstá. Zatímco římské veřejné služby jsou proslulé svou neschopností odstraňovat nechutné čmáranice po celém městě, tak tentokrát byly nějak velice schopné všechny plakáty kritizující papeže během soboty odstranit ještě před setměním.
Zdroj: breitbart.com