“Neuvěřitelný úspěch“ animovaného filmu „Máša a Medvěd“ je po celém světě cítit hlavně ve vánočním čase, kdy jsou v obchodních centrech řady regálů s hračkami věnovanými dvěma ruským postavám a v televizi znovu běží nejslavnější epizody, píše Il Foglio. Podle autora to lze považovat za nevýznamnější úspěch „měkké síly" Putina. Vždyť díky animovanému seriálu mnoho dětí teď nevidí v obraze medvěda nepřítele, ale dobrého kamaráda, který pomáhá malé holčičce najít cestu domů, poznamenává se v článku.


Animovaný film „Máša a Medvěd", který vyrábí moskevské studio animovaných filmů „Animakkord", je možné považovat hlavním úspěchem „měkké síly" putinovského Ruska, které má navíc okouzlující neposednou plavovlasou dívenku a medvěda s cirkusovou minulostí, píše Julie Pompili na stránkách Il Foglio. A před pár dny studio „Animakkord" oficiálně potvrdilo to, co si domýšleli mnozí rodiče v různých zemích, včetně Itálie. Epizoda, která se nazývá „Máša a kaše", dosáhla skoro dvou miliard zhlédnutí a stala se šestým nejsledovanějším videem v historii YouTube, a překonala dokonce super populární videoklip k písní Hello od Adele, uvádí se v článku.

Neuvěřitelný úspěch ruského animovaného filmu „Máša a Medvěd" na mezinárodní úrovni je cítit zvláště ve vánočním čase, kdy se obchodní centra plní tématickými obrázky a vychytávkami, přičemž jsou celé řady regálů s hračkami věnovány dvěma ruským postavám a v televizi znovu běží nejpopulárnější epizody, podtrhává autor. Tyto řady byly přeloženy už do 25 jazyků, a tříletá Máša v tradičním ruském sarafánu se šátkem na hlavě našla domov u spousty dětí ze 120 zemi světa, od USA do Indonésie, kde jsou teď „Máša a Míša" nejpopulárnější dvojicí místních dětí, jak ukázaly nedávné průzkumy. V Americe právo na vysílání seriálu koupila společnost Netflix a malou Mášu dabuje mladá hollywoodská hvězda Elsie Fisher, která namluvila také tak populární animovaný film, jako je „Já, padouch", píše Il Foglio.


Animace byla jedním z nejúspěšnějších odvětví v sovětském Rusku, ale abychom dnes získali státní podporu, musí dokonce scénáristé „Máši a Medvěda" dokazovat, že „napomáhají šíření ruských cenností a úspěchů", je uvedeno v článku.

Mášu několikrát kritizovali za „zbytečně čipernou povahu", která by podle některých mohla být pro děti špatný příkladem. Pokud je však porovnáme s „nesrozumitelnými" postavami jiných současných animovaných filmů, jako je „Prasátko Peppa" nebo „Spongebob v kalhotách", tak ruští hrdinové přece jen více odpovídají tradičním hodnotám, jestli je vůbec možné mluvit o „tradičnosti" rodinných vztahů mezi dívkou a medvědem, konstatuje autor. Populární ruský animovaný seriál má i další přednost. V dnešním světě je vyobrazení medvěda chápáno jako „zlo, se kterým se musí bojovat", ale děti v něm vidí toho, kdo pomáhá plavovlasé dívce najít cestu domů, uzavírá Il Foglio.

Zdroj: sputniknews.com