Po dva měsíce jsme pomocí marinetraffic.com monitorovali pohyby lodí vlastněných několika neziskovkami pomocí dat z data.unsher.org. Sledovali jsme každodenní příjezdy afrických migrantů do Itálie. Ukázalo se, že jsme byli svědky ohromného podfuku a operace ilegálního pašování lidí. Tito pašeráci z neziskovek, čili z mafie spolčené s Evropskou unií, přiváželi tisíce ilegálů do Evropy pod záminkou záchrany lidí, v čemž jim pomáhala italská pobřežní stráž, která jejich aktivity koordinovala.
Pašeráci lidí vždy nejdříve kontaktovali italskou pobřežní stráž, aby se jim dostalo podpory a nabrali svůj pochybný lidský náklad. Lodi neziskovek jsou vysílány do „míst záchrany“, ještě když jsou ti zachraňovaní v Libyi. Těch 15 lodí, které jsme sledovali, buď vlastní, nebo mají najaté neziskovky a byly pravidelně vidět, jak odplouvají z italských přístavů směrem na jih, krátce se zastavují po připlutí k libyjskému pobřeží, naberou lidský náklad a naberou kurz zpět 260 mil do Itálie, i když tuniský přístav Zarzis je jen 60 mil od místa záchrany.
Organizace, o kterých je řeč, jsou: MOAS, Jugend Retter, Stichting Bootvluchting, Médicins Sans Frontiéres, Save the Children, Proactiva Open Arms, Sea-Watch.org, Sea-Eye a Life Boat.
Skutečný záměr lidí za těmito neziskovkami není jasný. Jejich motivem mohou být peníze, vůbec by nás to nepřekvapovalo. Mohli by ale být i motivováni politicky, např. aktivity na Maltě sídlící organizace MOAS při pašování lidí do Itálie jsou nejlepší zárukou toho, že na Maltě se migranti neobjeví. MOAS spravuje maltézský důstojník námořnictva, který je jinak na Maltě proslulý hrůzným zacházením s uprchlíky 1). Rovněž je možné, že tyto organizace řídí naivní „sluníčka“, která nechápou, že nabídkou svých služeb fungují pro lidi z Afriky jako magnet, a tudíž tak mimoděk způsobují více úmrtí na moři, ani nemluvě o tom, jak jejich aktivity destabilizují Evropu.
Ač úmysly těchto organizací mohou být ušlechtilé, jsou jejich aktivity zločinné a většina těchto migrantů není oprávněna k získání azylu a skončí na ulicích Říma či Paříže a budou podvracet stabilitu Evropy spolu se zvyšováním rasově motivovaného sociálního napětí.
Brusel ovšem vytvořil konkrétní legislativu k ochraně pašeráků proti stíhání. Tomuto se věnující kapitola usnesení EU nazvaného O vyhledávání a záchraně ve svých formulacích stanovuje, že „kapitáni soukromých lodí a těch patřících nevládním organizacím, které pomáhají se záchranou ve Středozemním moři, by neměli za to, že takovou to pomoc poskytují, riskovat trestní postihy.“ 2)
Během dvou měsíců našich pozorování jsme sledovali ilegální propašování nejméně 39 000 Afričanů do Itálie, které proběhlo s plným souhlasem italských a evropských úřadů.
* * *
Lodě trvale používané neziskovkami u libyjského pobřeží
Phoenix je jedním ze dvou plavidel MOAS. Loď je pravidelně vidět v libyjských teritoriálních vodách. Registrována je v Belize v Jižní Americe. Loď však vlastní a provozují Malťané a vozí s ní imigranty do Itálie. Web: MOAS
Topaz Responder je 51 metrové plavidlo zákaznické konstrukce, které je vybaveno dvěma vysokorychlostními záchrannými zásahovými čluny. Loď je spravována v kombinaci s MSF. To je jeden z trajektů, který převeze na jeden zátah několik set lidí. Loď je registrována na Marshallových ostrovech. Web: MOAS
Iuventa je registrována pod holandskou vlajkou a vlastní ji německá neziskovka Jugend Retter. Web: Jugend Rettet.
Golfo Azzurro využívá holandská ‚Nadace uprchlíků ve člunech‘. Golfor Azzurro působí pod panamskou vlajkou. Nadace uprchlíků ve člunech má toto plavidlo pronajaté za symbolickou cenu. Web: Bootvluchteling.
Dignity 1 je registrována pod panamskou vlajkou. My se domníváme, že loď patří Médecins Sans Frontières. Web: MSF.
Bourbon Argos je loď Médecins Sans Frontières. Je to jedna ze tří lodí využívaných jako trajekt pro lidi nabrané z menších plavidel k jejich převozu do Itálie. Plavidlo je v současnosti registrováno pod vlajkou Lucemburska. MSF.
Aquaarius je jednou z mnoha lodí spravovaných Médecins Sans Frontières. Registrována je pod vlajkou Gibraltaru. Web: MSF.
Pátrací a záchranná loď Vos Hestia je zapsaná u charity Zachraňte děti a stejně jako mnoho dalších plavidel neziskovek na ni dohlíží italská pobřežní stráž. Web: Save the Children.
Proactiva Open Arms provozuje Astral. My jsme Astral mnohokrát spatřili v libyjských teritoriálních vodách. Tato loď se však pravidelně ztrácí ze sledovacích webových stránek AIS. Web: Proactiva Open Arms.
MS Sea-Watch vlastní určitá v Berlíně sídlící organizace. Ta úzce spolupracuje s Watch The Med, tj. s nadnárodní sítí lidí, kteří bojují proti evropskému režimu ochrany hranic a dožadují se volné průchodnosti do Evropy. Web: Sea-Watch.
MS Sea-Watch II vlastní určitá v Berlíně sídlící organizace. Ta úzce spolupracuje s Watch The Med, tj. s nadnárodní sítí lidí, kteří bojují s evropským režimem ochrany hranic a dožadují se volné průchodnosti do Evropy. Web: Sea-Watch.
Audur je registrován pod holandskou vlajkou. Nevíme, komu tato loď patří.
MS Sea-eye vlastní Sea-Eye-eV. Tj. Michael Buschheuer s Regensburgu v Německu a skupina příbuzných a přátel, která založila neziskovou mořskou záchrannou organizaci Sea-Eye e.V. Web: Sea-Eye.
Speedy je rychlý člun ve vlastnictví Sea-Eye-eV. Tuto loď ale libyjská vláda zkonfiskovala. Web: Sea-Eye.
Minden vlastní německá organizace LifeBoat. Toto plavidlo je v současnosti registrováno pod německou vlajkou. Web: Lifeboat.
Další informace:
V říjnu jsme odhalili, že čtyři neziskové organizace sbíraly lidi v libyjských teritoriálních vodách. Máme důkaz, že tito pašeráci se o svých akcích nejdříve dohodli s italskými úřady. Deset hodin před tím, než očekávaní imigranti opustili Libyi, tuto neziskovku italská pobřežní stráž nasměrovala na místo „záchrany“: Celé je to popsáno v článku – Chyceni při činu: Neziskovky jedou v pašování migrantů – “Caught in the act: NGOs deal in migrant smuggling”.
Organizace MOAS má těsné vazby na americkou nájemně žoldnéřskou firmou „Blackwater“ a také s US Army a s Maltézským námořnictvem. Celý článek – Američané z MOAS vozí na trajektech migranty do Evropy – “The Americans from MOAS ferry migrants to Europe”.
Existuje celý článek o zapojených lodích: Armáda neziskovek operující u libyjského pobřeží – “NGOs Armada operating off the coast of Libya” a o tom, jak jsou tito lidé do Evropy lákáni: Cesta smrti do Evropy propagovaná na webu – “Death road to Europe promoted on the web”
Zdroj: zerohedge.com