Na podzim roku 2016 musí v osudu ruských jaderných strategických vojsk (RJSV) proběhnout životně důležitá akce pro tyto síly i pro zemi. Na konec roku je naplánován test mezikontinentální rakety perspektivního bojového železničního komplexu "Barguzin". "Vlak přízrak", jak je přezdíván na Západě, se vrátil. Nepříjemný fakt pro zahraniční armády je už snad pochopen – aktivní práce na poslední složce RJSV jsou, ne-li na cílové čáře, neuvěřitelně blízko finální fázi vývoje.
Navzdory tomu, že bylo použito osvědčené technické řešení pro bojový železniční komplex, který byl kdysi v provozu, nezmizely. Nový projekt je podle odborníků v souladu s moderními požadavky na takové zbraně.
V první řadě je důležité si uvědomit, že nový mobilní komplex, složitě se pohybující po železnici Ruska, není postaven na předchozí sadě, ale je zkonstruován s přihlédnutím na zkušenosti z jejího provozu. Obecně lze říci, jak vysvětlují bývalé posádky železničních komplexů, při tvorbě Barguzinu nešlo o opravu některých komponent a přepočítání parametrů, ale o jejich moderní vytvoření znovu.
Raketa v železničním vagonu je jedinečný produkt. Až do současnosti, se všemi výdaji na zbrojení, technologiemi a zkušenými techniky, nepřišli na Západě s ničím ani vzdáleně připomínajícím Barguzin. Hlavním a neobtížnějším úkolem pro konstruktéry je umístit obrovskou raketu s vícenásobnými hlavicemi a naváděcími systémy do vnitřku vagonu a současně řešit několik složitých problémů. Jeden takový problém je zatížení na železniční koleje.
"Zvláštností startu z mobilního odpalovacího zařízení je v tomto případě prudké zvýšení tlaku na trať – i bez toho obrovská hmotnost vlaku zatěžuje železniční trat, pak se přidá tah startující stotunové rakety," - řekl v rozhovoru pro "Zvezdu" plukovník ve výslužbě RJSV Oleg Torbinski.
Zdroj: news.ru