Převážná většina Američanů nevěří národním sdělovacím prostředkům, vyplývá z výsledků dalšího průzkumu uspořádaného americkou výzkumnou společností Gallup. Jak zjistili její pracovníci, pouze 32% obyvatel důvěřuje novinářům, pokud jde o informování o událostech odehrávajících se ve světě a uvnitř země. (Těchto 6 korporací ovládá 90% médií v USA)


V průběhu předcházejícího průzkumu byl tento ukazatel na úrovni 40%. Jako příčinu snížení úrovně důvěry uvádějí výzkumníci informování o předvolební kampani kandidátů na prezidenta USA.

Američané jsou nespokojeni s tím, že demokratická kandidátka Hillary Clintonová má značnou podporu médií, vytvářejících kladný obraz političky, zatímco republikánu Donaldu Trumpovi novináři věnují zcela nezaslouženě mnohem menší pozornost.

Kromě toho vyvolává nespokojenost Američanů i snížení úrovně profesionálních požadavků vůči pracovníkům médií, které pozorujeme od té doby, co se začala bouřlivě rozvíjet blogosféra a sociální sítě.

Nejvyšší úroveň důvěry k médiím zaznamenali výzkumníci v roce 1976, kdy se Američané aktivně zajímali o novinářské vyšetřování války ve Vietnamu a o publikace o aféře Watergate. Počínaje 90. lety minulého století se začal index důvěry snižovat.

Zdroj:  gallup.com