Chtěli jste si někdy objednat pečené či smažené kuře, aniž byste museli mluvit s nějakou lidskou bytostí? Teď už můžete! KFC v partnerství s čínským gigantem vyhledávacích enginů Baidu právě v Šanghaji otevřely na světě první od lidské obsluhy osvobozenou fast-food restauraci, jak hlásí SoHu. Tento inteligentní roboticky koncipovaný obchod, Original + (výslovnost „Original Plus“) vypadá jinak než jakékoliv KFC, které jste kdy viděli. Interiér má design tradiční čínské zahrady s bambusem, květinami a důrazem na pozlátka.
Zákazníci vstupují velkými otočnými dveřmi. Nejpozoruhodnější jsou však pracovníci restaurace – maličcí robůtci ve tvaru hrušky jménem Du Mi, kteří berou zakázky a zpracovávají platby.
Zaměstnavatelé o Du Mi tvrdí, že jsou to robotičtí pokladní, kteří jsou prvními exempláři systémů umělé inteligence na styku se zákazníky ve fast food restauraci. V Kalifornii sídlící společnost Momentum Machines uplatnila technologii umělé inteligence (AI), aby vytvářela Burgery už od roku 2010, avšak tyto humpolácké stroje bývaly zastrčené v kuchyni, ne že by vstupovaly do styku se zákazníkem. Mezitím Du Mi jsou první zákaznické stroje, co jediné obstarávají styk s restauračním personálem. Jako takoví jsou ti roboti konstruovaní, aby byli srdeční a vstřícní při vedení zákazníků jejich nákupem.
Restaurace pro svou propagaci zaměstnala i první komerční hvězdu, mladého čínského zpěváka a herce Lu Hana, jehož popularita u generace mileniánců vyhovuje touze KFC nalákat mladé a udržet tempo se sociálními a technologickými trendy.
A KFC není sám, kdo se pokouší zavést v bujícím průmyslu futuristických fast foodů. Loni McDonald uprostřed New York City otevřel - Vytvoř si svou chuť. Koncipující kiosky zákazníkům umožňují, aby si své vlastní Burgery vytvářeli jen pomocí dotykové obrazovky – ač tu stojí poblíž lidští podpůrní číšníci, aby zákazníkům pomohli své zakázky zadat, tvrdí Business Insider.
Original+ od KFC mohou být legrační a vstřícní, ale řetězec Yum Brand bude muset také prokázat, že jeho koncept přináší ekonomickou hodnotu. Zrovna minulý měsíc dvě čínské restaurace „vyhodily“ své robotické číšníky, když se ty mašiny ukázaly být jen mizernou náhražkou lidských pracovníků.
Zdroj: digitaltrends.com