Mnoho obchodních ředitelů by si mělo brát příklad z Haruky Nishimatsa, CEO Japonských aerolinek. Místo toho, aby si hrál na velkého „bosse“, se chová jako skutečný vůdce a vzdává se spousty firemních výhod, jen aby si získal uznávané postavení. „Jestliže je management někde mimo zaměstnance, kteří je čekají na rozkazy, je to špatně. Já chci, aby zaměstnanci sami mysleli,“ řekl CBS News.
Nishimatsu jezdí do práce autobusem, nosí neznačkové oblečení, které si jeho zaměstnanci nemohou dovolit, a i když má vysoký plat, je daleko nižší s porovnáními s jinými světovými CEO. Když je třeba, sám si sáhne na plat, aby se nemuselo propouštět, anebo aby pomohl společnosti, když zisky klesají.
Pokud zaměstnanci pracují s někým, kdo se bojí si ušpinit ruce, je pro ně těžké nadchnout se pro práci. Demotivující také rozhodně je, když zatímco vy se dřete, váš šéf si chodí okolo v drahých špercích a oblečení. Takoví šéfové většinou přimějí firmu zkrachovat, protože se v ní zaměstnanci necítí dobře, a nechtějí plně odvádět sovu práci.
N ishimatsu to moc dobře ví, a tak se snaží vytvořit takové prostředí, kde jeho lidé dělají dobře svou práci.
[quote align="center" color="#999999"]
[/quote]
Zdroj: cbsnews.com