Vůdčí evropská politička vyvolala pobouření, když apelovala, aby se všechny evropské automobily v rámci systému plošného zpoplatnění silnic v celé EU vybavily k tomuto účelu počítači. Komisařka dopravy Violeta Bulc řekla, že současný systém, o kterém si rozhodují národní parlamenty, je „pro řidiče břemenem a zároveň i překážkou jejich mobility,“ jak sdělila německým novinám „Svět v neděli.“ Bulc před svou návštěvou Berlína řekla, že dávalo smysl, aby se ve střednědobém výhledu pracovalo na celo-evropském systému pro auta a náklaďáky, který bude harmonizovat silniční poplatky mezi všemi zeměmi EU.


Řekla o svém návrhu, že „výše poplatku by se podle mého názoru měla zakládat výlučně na počtu skutečně ujetých kilometrů a neměla by záviset na čase.“ To je v souladu i se Zelenou agendou, v níž by se lidé měli přimět, aby jezdili pomaleji a také by se měla omezovat rychlost vozů, aby se tak umožnilo dosáhnout vysoké efektivity spotřeby motorového paliva.

Německo plánuje v roce 2016 zavést silniční poplatek, který se bude konkrétně zaměřovat na zahraniční řidiče používající jejich Autobahny. A poplatek budou platit i němečtí řidiči, avšak ti budou kompenzováni snížením už existujících motoristických daní. To je návrh podobný tomu, který pro cizí řidiče předložila UKIP, konkrétně náklaďákům by se účtoval příplatek za používání britských silnic, jelikož nepřispívají k jejich údržbě.

Tyto plány jsou však v rozporu se zákony EU o nediskriminaci na základě rasy a německá vláda tak zabředla do sporu s Bruselem o to, zda je její zákon slučitelný se zákony EU.

„Takže nebude záležet na tom, odkud přicházíte – všichni budou platit jen za vzdálenost, kterou skutečně ujedou, a bude se to účtovat podle celoevropsky zabudovaných zařízení. V současnosti takovéto nápady ale teprve koumáme,“ dodala Bulc.

[quote align="center" color="#999999"]

  • Vážení a milí čtenáři, děkujeme, že podporujete činnost nezávislého magazínu Vědomí
  • [/quote]

    Překlad: Miroslav Pavlíček

    Zdroj: breitbart.com