Jedna z nejzábavnějších zpráv dne má co dělat s razií Instagramu, aby udělali čistku od falešných uživatelů tím, že budou odhalovat „celebrity“, které jimi jsou jen díky rozsáhlému kupování přívrženců, při tom ale co hůř zase jednou jako vedlejší efekt něco odhalili, a to, že největší růst služeb na sociálních médiích jako je Instagram, Facebook, Twitter atd. je nadále od falešných účtů pocházejících od temných intrikánů z klik-farem, tj. od neexistujících účtů, které neměly nikdy nic společného s uživatelem nebo s inzertem. Tohle k tomu říká NYT:
[quote align="center" color="#999999"]
Tento týden se nám naskytl pohled na to, kolik falešných účtů ve skutečnosti existuje na Instagramu, na čtyři roky staré službě sdílení fotek a videí vlastněné Facebookem. Tato společnost během toho, co nazvala „Instagram Rapture“, maže z počtů příznivců svých uživatelů všechny účty, které byly před tím určené za „spamové“. Čímž se ale některé účty s hodně vysokým profilem vypařily.
Žádný účet neztratil ale více uživatelů než vlastní hlavní účet Instagramu. Více než 29 procent příznivců Instagramu, čili 18,9 milionu uživatelů, se ze středy na čtvrtek ztratilo, jak ukazuje graf vrchních 100 účtů na Instagramu sestavený vývojářem software Zach Allia.
I celebrity zažily úbytky svých příznivců. Zpěvák Justin Bieber přišel o 3,5 milionu fanoušků, čili podle kalkulací pana Allia celkem 15 procent. Kim Kardashian ztratila 1,3 milionu příznivců, čili 5,5 procenta základny svých fanoušků v této službě. [/quote]
To ale není jen služba používaná lidmi, kteří se podělí o umělecké obrázky své večeře: jako každý další srovnatelný kanál, kde příznivci určují popularitu nebo zasvěcenost, podléhají sdílení a lajky manipulacím. Tyhle manipulace jsou po celém průmyslu sociálních médií všudypřítomné, takže inzerti už nemají jinou volbu a musí si toho začít všímat, protože každý den, kdy slepě strkají hlavu do písku, je stojí miliony ušlých výnosů.
Tady je to spočítáno: podle Adweek, podvody s roboty digitální reklamy albatros z tohoto průmyslu příští rok vysají 6,3 miliardy $, jak tvrdí všeobecně přijímaná zpráva zdůrazňující tyto hrozby zpracovaná Association of National Advertisers and WhiteOps.
Netřeba říkat, že tohle je pro takové jako Facebook, Twitter a další důležité, velice důležité, když jejich výnosy a peněžní toky táhnou výlučně projekce budoucnosti reklamy a výdajů jejich klientů utrácejících za reklamu, což spadne, když se ti, co rozhodují o rozpočtech na reklamu, po několika letech, kdy je cucaly netečné oční bulvy robotů, rozhodnou, že už toho mají dost, když je obírají robotí farmy, a dají si přestávku ve výdajích na sociální média, dokud tuhle záležitost kanály sociálních médií jednou pro vždy nenapraví, což ale prakticky vlastně nejde.
Od AdWeek:
[quote align="center" color="#999999"]
Průmysl digitálních reklamních démonů se snaží vymýtit podvody s roboty. Tato zpráva nastiňuje některá rizika spojená s programovanými reklamními kanály, ale existují i někteří technologicky založení hráči, kteří mají pocit, že takovéto automatizované reklamní sítě by nakonec ty problémy s podfuky mohly vyřešit.
Průmyslová skupina Interakctive Advertising Bureau nedávno sestavila speciální úkolovou jednotku zvanou Skupina věrohodné odpovědnosti (TAG) k boji s těmito podfuky. „Výzkum, jako je tento, je kritický pro vytvoření programu, který tento druh zločinné aktivity z dodavatelského řetězce vymýtí,“ sdělila dnes v prohlášení CEO této skupiny Linda Wolley. „Podvodný provoz stejně jako malware a IP pirátství jsou překážky růstu digitální ekonomiky a TAG je odhodlán je odstranit.“[/quote]
Tady je ohromující rozsah tohoto problému podle analýzy Robinsona Humphreyse v SunTrust:
- Až 50% provozu u vydavatelů (!) je aktivita robotů, jsou to jen falešné kliky od automatizovaných výpočetních programů
- .Na roboty připadá 11 procent zobrazení obrázkových reklam a 23 procent video-reklam.
- Mezi 3 procenty a 31 procenty programově opatřených reklamních ovlivnění bylo získáno od robotů, kde průměr je 17 procent.
- Více než polovina provozu od třetích stran tvrdících, že zdvihají počty sledování vydavatelů, pochází od robotů.
- Digitální inzerce bude příští rok obnášet 43,8 miliardy $ a z toho 6,3 miliardy $ bude založeno na falešné aktivitě.
- Ani vrcholní vydavatelé, kteří zřizující soukromé inzertní přístupy, aby se starali o elitní značky, nejsou v bezpečí. Deset procent ovlivnění reklamou i v takovýchto prémiových programových kampaních je stejně od robotů.
- Roboti rozrušují přesměrovávání reklamy, protože ty propracovanější využívají webovou historii více než skuteční uživatelé, a lákají na reklamy založené na cookie. Devatenáct procent přesměrované reklamy, tj. reklamy, která se zaměřuje na zamýšlené posluchače založené na předchozí webové aktivitě, je od robotů.
Milí inzerti, míč je na vašem hřišti.
[quote align="center" color="#999999"]
[/quote]
Překlad: Miroslav Pavlíček
Zdroj: zerohedge.com, reformy.cz