Je vždycky znepokojující vidět trend zahlcování sociálních médií jako např. Kony 2012 nebo různé kampaně Susan G. Komen, když se jedná o charitativní organizace. Doufal jsem tedy, že tzv. kbelíková výzva bude vzácnou výjimkou mezi celou řadou kampaní za získáním peněz. Ale jakmile ALS asociace zveřejnila první oficiální čísla, bylo jasné, že jsme zase jednou vyhodili naše těžce vydělané peníze na organizaci, která použila jenom 27% finančních prostředků na výzkum hledání „léku“ – takže jsme opět skončili u dalšího pumpování již tak nafouklého farmaceutického průmyslu.


Ale neberte mě úplně za slovo!

 

O 95 milionů $ později: Pouze 27% příspěvků pomůže výzkumu

Zejména díky příspěvkům, které byly získány prostřednictvím kbelíkové výzvy na sociálních sítích, celá kampaň vydělala 95 milionů $. Můžete být ale překvapeni, když zjistíte přerozdělení peněz, co se týče dotací na skutečný výzkum, jenž by pomohl najít lék pro ALS (amyotrofickou laterální sklerózu), v současnosti jednu z 5 nejčastějších neurologických onemocnění. Dle záznamů z firmy si můžeme prohlédnout přerozdělení peněz vydělaných v kampani ke konci roku:

Jak můžete sami vidět, výzkum dostal přiděleno pouze 27%. PR si stojí na 32%, marketing na 14% a 7% bylo rozděleno na výplaty vedoucích pracovníků. Ve skutečnosti máme k dispozici i odměny těchto lidí:

  • Jane H. Gilbert – President and CEO – $339,475.00
  • Daniel M. Reznikov – Chief Financial Officer – $201,260.00
  • Steve Gibson – Chief Public Policy Officer – $182,862.00
  • Kimberly Maginnis – Chief of Care Services Officer – $160,646.00
  • Lance Slaughter – Chief Chapter Relations and Development Officer – $152,692.00
  • Michelle Keegan – Chief Development Officer – $178,744.00
  • John Applegate – Association Finance Officer – $118.726.00
  • David Moses – Director of Planned Giving – $112,509.00
  • Carrie Munk – Chief Communications and Marketing Officer – $142,875.00
  • Patrick Wildman – Director of Public Policy – $112,358.00
  • Kathi Kromer – Director of State Advocacy – $110,661.00

Abych to ujasnil, jsem velkým zastáncem prosperity a expanze podnikání. Když přijde na soukromý business a obchod, obohacuje nás to všechny a je důležité vidět, že se firmě a jejím zaměstnancům daří dobře. Tohle však není případ „neziskové“ organizace, která je postavena na konceptu získávání finančních zdrojů na výzkum. Obzvlášť když tato organizace získá téměř 100 milionů $ skrze kampaně na sociálních médiích a evidentně nikdo řádně neprošetří, kam se všechny vydělané peníze rozkutálejí.

Ale jak podotýká můj přítel Sayer Ji z Green Med Info, veškeré finance vydělané na „výzkum“ jdou stejně do velkých farmaceutických firem. Jednoduše nezbyde ani cent z této obrovské částky, který by byl investován do osvěty o již dobře známých přírodních látkách, které mají na ALS pozitivní účinky:

Vitamin E: Ukázalo se, že pravidelným požívání mastných kyselin se riziko ALS snižuje až o neuvěřitelných 50-60%.

Vitamin B12: V ýzkum Pub Med se zabývá vnitřním užíváním vitaminu B12 v rámci léčby ALS:

[quote align="center" color="#999999"]

„Abychom vyvinuli příznačnou léčbu pro ALS, porovnávali jsme účiny velkých (25mg/den) a malých (0,5mg/den) dávek zaváděných přímo do svalové tkáně po dobu 14 dnů. Žádné významné změny nebyly zaznamenány u pacientů, kteří dostávali malé dávky v období 2-4 týdnů. Opačně se projevil velký pokrok u pacientů s většími dávkami. Tato metoda by mohla poskytnout klinicky důležité testy, které by pomohly zlepšit anebo zpomalit ztrátu svalů.“[/quote]

A seznam by mohl dál pokračovat…

Co je ale možná ještě důležitější, je podívat se i na látky, které ALS způsobují:

Pesticidy: Mnoho studií upozornilo na spojení mezi ALS a pesticidy.

Olovo: Často obsažené v potravinách anebo cizokrajných produktech, olovo bylo 4 studiemi rovněž spojeno s ALS.

Statiny: ALS bylo identifikováno jako možný vedlejší účinek těchto hypolipidemik, které se používají na snížení cholesterolu v krvi.

 

To hlavní: Šiřte informace a dávejte peníze jen důvěryhodným charitám

Když vezmu v potaz všechny tyhle informace o ALS asociaci a jiných podobných „charitativních“ organizacích, nezbývá mi nic jiného než věřit, že jedinou možnou cestou ke změně je šíření informací. A pokud Vám to finanční možnosti dovolí, tak i podpora opravdových charit, které si vedou transparentní záznamy o tom, jaké projekty financují.

Protože pořád věřím v opravdovou charitativní činnost, stále hledám skutečné charitativní organizace. Minulý rok jsem našel jednoho pána ve Washingtonu. Jmenuje se Ben Charles a jeho charita byla zrušena kvůli byrokracii, která zašla až tak daleko, že Benovi vyhrožovala zatknutím za poskytování jídla bezdomovcům.

O měsíc později jsem daroval 1000$ jednomu kostelu, který byl vyšetřován úřady za rozdávání krůt na Den Díkůvzdání. Samozřejmě, že celou akci v parku, kde se jídlo rozdávalo, strážníci zastavili a rozpustili.

Poznamenán všemi těmito kampaněmi, z jejichž peněz nejde pomalu ani cent na výzkum, jsem se rozhodl darovat 2000$ Benovi Charlesovi na jeho program v Olympii ve Washingtonu, abych pomohl stovkám bezdomovců dostat zdravé jídlo.

100% těchto peněz půjde na nákup kvalitních potravin pro ty, kteří je potřebují, a také na osvětu o tom, jak se lépe stravovat.

Co je ale mnohem důležitější než to, zda máte peníze na podporu místních komunit nebo ne, je šíření informací. Pokud by každý, kdo dal peníze na ALS kampaň, věnoval svůj čas na to, aby zveřejnil nebezpečné toxiny spojené s ALS anebo seznam léčivých přírodních látek, udělal by tak mnohem lepší službu všem, kteří pomoc potřebují.

Nehledě na to, co přijde za další mediální kampaně, zapamatujte si, prosím, že je to právě Váš hlas, který popohání ke změně a záchraně životů.

Zdroj: naturalsociety.com