V posledních několika letech se hodně řešila praktika, navržená k zamaskování nedostatku poptávky a konce prodeje zakázníkům. Je to oblíbená metoda velkých výrobců aut a říká se tomu "channel stuffing". Provinily se tím obzvlášť General Motors, jejichž sklady se přeplnily na rekordní množství. Ovšem věděli jste, že když dojde na slabé či nulové obchody a stagnující poptávku, metoda "channel stuffing" je jen pouhým začátkem?
Automobilový průmysl nemůže přestat nová auta vyrábět, neboť by byl nucený zavřít výrobní linky a propustit tisíce zaměstnanců. To by vedlo dále k hlubší krizi. Také by se projevil domino efekt katastrofických rozměrů - výrobci oceli by nemohli prodat svou ocel, desetitisíce míst, kde se vyrábí součástky do aut, by zcela jistě bylo ohroženo.
Níže uvidíte malou část gigantického parkoviště ve Španělsku, kde se desetitisíce aut celý den jen vyhřívají na slunci a čekají na prodej.
Také se hromadí ve španělské Valencii.
Další obrázek ukazuje další tisíce a tisíce neprodaných aut, tentokrát zaparkovaných na runwayi poblíž Petrohradu v Rusku. Všechna se dovezla z Evropy, ale pouze zde stojí a čekají, až se rozpadnou. Kromě toho se letiště, na němž parkují, už nedá používat.
Další auta blokující letiště, nyní v Upper Heyfor, Bicester v Oxfordshire. Už jim vážně dochází místo, kam ta auta vtěsnat.
Nikdo neví, jak to vyřešit, a zatím snad ani řešení neexistuje. Takže se auta nepřestávají vyrábět a přidávat k těm, kterých už je beztak zbytečně mnoho. Pokud bych měl ukázat na nejzávažnější příklady nesmyslného plýtvání zdroji, tak bych měl jeden hned v tomto článku.
Níže vidíte další desetitísce aut v Royal Portbury Docks, Avonmouth poblíž Bristolu. Pokud si najedete v Google Maps na Velkou Británii a zmíněné místo (napište Royal Portbury Docks), ztěží auta přehlédnete. Tedy, ztěží uvidíte něco jiného než auta.
V současné době je na světě více aut, než lidí. Počet pojízdných aut se odhaduje na 10 miliard.
Ale přesto jich očividně nemáme zdaleka dost, protože se jich pořád desetitisíce vyrábějí. V dalším obrázku vidíte jen pár stovek Citroenů zaparkovaných v Corby, Northamptonshire v Anglii. Přibývají také denně, dovážejí se z Francie, ale nic dalšího se s nimi neděje.
Corby, Northamptonshire, Google Maps z roku 2014.
Vyrábět více aut, než se vůbec může prodat, je proti vší logice, logistice a ekonomice, ale přesto se v tom pokračuje den za dnem, týden za týden, měsíc za měsícem a rok za rokem.
Další obrázek je pořízený v dubnu 2014, záběr Google Maps z italského přístavu Civitavecchia. Všechny ty malé tečky jsou zbrusu nová auta značky Peugeot. V současné době sbírají prach a možná i něco z blízkého slaného moře!
Dále červená, bílá, černá, stříbrná, fialová, růžová i modrá, auta všech barev a všechna nová, nepoužitá. Kromě toho, že vytvářejí pěknou mozaiku barev, zde jen zabírají místo a ukazují na nesmyslnou dobu.
A všude se jen hromadí a hromadí. Ekonomika už dávno křičí z plných plic, že si nikdo nemůže dovolit další auta. Lidé používají své "staré" co nejdéle (což je logické). Ale výrobci je nemohou přestat vyrábět. Místo dochází - sotva se vtěsnáme do provozu, natož do parkovišť.
Vlastně můžeme říct, že jsou jen odhozená, aby se rozpadla. Rozhodně si je všechny nikdo nekoupí, nebude s nimi jezdit či se o ně starat. V blízké době se neprodají, mnoho z nich stojí na místě více než 12 měsíců a déle.
Až po horizont, kam až oko dohlédne, jen auta. A co je za nimi? No né, další auta!
Když necháte auto ladem, všechno palivo zteče na dno nádrže a začne koroze všech vnitřních částí motoru, z nichž už všechno odteklo.
Kromě toho, že budou potřebovat profesionální údržbu, jim také postupně uniká vzduch z pneumatik a baterie to odnáší také.
Čím déle takhle nečině stojí, tím horší to pro ně je. Co s tím? Nuže, musely by se všechny prodat, ale to se prostě nestane.
Tato epidemie se nezlepšuje, ale přímo naopak. Výrobci aut stále přicházejí s novými modely a v nich s nejnovějšími technologiemi. Potenciální kupující například, modelu Citroen Xsara Picasso, chce nejnovější model, ne ten minulý. Tím pádem neprodaná auta Citroen Xsara Picasso z minulého roku mají menší šanci, že se prodají, a každým rokem se to zhorší.
Nakonec se neprodaná auta, třeba po dvou letech, budou muset zdemolovat, rozebrat nebo použít na recyklaci některých částí.
Někteří výrobci se přesunuli do Číny, General Motors a Cadillac jsou toho příkladem. Auta převážejí po moři v kontejnerech a vykládají v přístavech. Nicméně z USA jim místo peněz přichází velká stopka importu, což mimo jiné způsobuje i to, že se čínská parkoviště plní novými americkými auty. Tam si je skoro nikdo se svým platem nemůže dovolit.
Zdroj: zerohedge.com