Louisianští státní regulátoři v lednu rázně zakročili proti týdenní propagační akci řetězce supermarketů, protože prodával mléko příliš levně – čímž porušil státní zákon. „Fresh Market“ prodával galon mléka v akci za 2,99 dolarů, i když s omezením 4 kusy na zákazníka. Louisianská legislativa vyžaduje, aby přirážka maloobchodní ceny byla nejméně šest procent nad nákupní cenu plus náklady na dopravu výrobku. Výkupní cenu od farmářů tato akce nijak neovlivnila. Ve Fresh Market v Nákupním centru Perkins Rowe v Baton Rouge bylo týden předtím mléko k dostání za cenu 5 dolarů a 69 centů.

„Vzhledem k tomu, že je mléko komodita s regulovanou cenou, která se stále mění, při současné ceně, vzhledem k Louisianskému státnímu právu, nejsme schopni zachovat cenu 2,99 dolarů z úterní akce na mléko,“ říká se v prohlášení Drewryho Sacketta z oddělení pro styk s veřejností řetězce Fresh Market. „Protože náklady na mléko kolísají, je možné, že budeme moci nabídnout mléko v akci za 2,99 v budoucnu zas.“

„Mohou ho prodávat s přirážkou šest procent nad režijní náklady po celý den. Když ho budou prodávat pod cenou, nastane problém,“ řekl státní zemědělský a lesnický komisař Mike Strain v rozhovoru pro časopis Advokát. Po obdržení stížnosti na propagační akci Fresh Marketu, vyslala Strainova kancelář do jejich skladů kontrolora. Přinejmenším jeden ze zákazníků Fresh Marketu se rozčílil, když zjistil, že vláda státu do cen mléka v obchodech zasahuje.

„Měli bychom udělat totéž s chlebem? Měli bychom to udělat i s nealkoholickými nápoji? „ptá se Lafayetský makléř Kenneth Daigle. „Pokud prodejci chtějí prodávat se ztrátou, tak je nechte.“

Překlad: Jiří Kolda

Zdroj: dailycaller.com

]]>