Facebook oznámil, že dává Trumpovi ban: „Budeme prezidentovy příspěvky deprioritizovat“
8. března 2018 Redakce AC24 Ze světa 2849 0
thumbnail
Facebook začal na své platformě s cenzurou příspěvků prezidenta Donalda Trumpa jako součást razie proti kontroverznímu obsahu. V lednu generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg oznámil plány na de-prioritizaci „zpráv“ z newsfeedu – kdy přiznal, že uživatelé už pak neuvidí aktualizace většiny kanálů zpráv, které sledují. Avšak navíc byl malým písmem skryt i další plán na de-prioritizaci Trumpova účtu na Facebooku.

 

 

Westernjournal.com hlásí

Od tohoto oznámení zažila oficiální Trumpova Facebooková stránka 45 procentní pokles celkových reakcí, kdy to spadlo z více než 4,7 milionu reakcí na přibližně 2,6 milionu reakcí, hlásí Breitbart.


Průměrné reakce na prezidentovy Facebookové příspěvky spadly o 38 procent, ze 71 228 průměrných reakcí na 44 465 průměrných reakcí.

Počty Trumpových příspěvků na Facebook neklesly.

Než se algoritmus změnil, měl Trump 67 příspěvků za 13 dnů, aniž by mu klesaly reakce.

Trump vystavoval zhruba tím samým tempem v těch 13 dnech od z měny, ale zažil pokles sledovanosti, jak ukazuje graf od Breitbart výše.

V porovnání Demokratickým politickými figurami jako Elizabeth Warren a Bernie Sanders, postihl Trumpa největší úder.


Je důležité si všimnout, že ač Sanders a Warren také zažili pokles sledovanosti, tak dopad byl nesrovnatelný, neboť ti měli v porovnání s Trumpem dost malou sledovanost.

Když se na to ptal Breitbart, tak Facebook uznal, že změna algoritmu mohla způsobit pokles a poukázali na svůj příspěvek s oznámením.

„Stránky mohou zažít pokles svého dosahu, času sledovanosti videí a referenčního provozu,“ píše se v oznámení. „Dopad se bude lišit pro stránku od stránky, což bude záviset na faktorech, jako je typ obsahu, který produkují, a tom, jak s tím lidé interagují.“

Po Trumpově zvolení obviňovala média, politici i samotní zaměstnanci Facebook z toho, že napomáhal prezidentovi ke zvolení tím, že nebránil šíření falešných zpráv.

Demokratická senátorka Dianne Feinstein o této platformě řekla: „Vy jste tyhle platformy vytvořil i a ty byly teď zneužity, a jste to vy, kdo s tím musí něco udělat, nebo to uděláme my,“ referoval Wired.

A Facebook teď tyto změny dělá. Zuckerberg ve svém příspěvku uvedl: „V roce 2018 se soustředíme na to, aby Facebook nebyl jen zábavný, nýbrž aby byl také dobrý pro lidi i pro společnost. Děláme to tak, že podněcujeme smysluplná spojení mezi lidmi, místo aby tito jen pasivně konzumovali obsah.“

Dodal: „Udělali jsme změny, které snížily čas strávený na Facebooku o zhruba 50 milionů hodin každý rok.“

Teď, když byl šéfem Trumpovy kampaně pro volby 2020 jmenován Brad Parscale, lze očekávat, že bude-li Trumpova sledovanost dále klesat, tak může Facebook čekat, že mu vrátí úder.

Zdroj: westernjournal.com 

 
sdílet na Facebooku sdílet na Twitteru sdílet na Google Plus sdílet na VKontakte

Facebook komentáře
Komentáře registrovaných uživatelů

Napište vlastní názor