Facebook začal na své platformě s cenzurou příspěvků prezidenta Donalda Trumpa jako součást razie proti kontroverznímu obsahu. V lednu generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg oznámil plány na de-prioritizaci „zpráv“ z newsfeedu – kdy přiznal, že uživatelé už pak neuvidí aktualizace většiny kanálů zpráv, které sledují. Avšak navíc byl malým písmem skryt i další plán na de-prioritizaci Trumpova účtu na Facebooku.
Je důležité si všimnout, že ač Sanders a Warren také zažili pokles sledovanosti, tak dopad byl nesrovnatelný, neboť ti měli v porovnání s Trumpem dost malou sledovanost.
Když se na to ptal Breitbart, tak Facebook uznal, že změna algoritmu mohla způsobit pokles a poukázali na svůj příspěvek s oznámením.
„Stránky mohou zažít pokles svého dosahu, času sledovanosti videí a referenčního provozu,“ píše se v oznámení. „Dopad se bude lišit pro stránku od stránky, což bude záviset na faktorech, jako je typ obsahu, který produkují, a tom, jak s tím lidé interagují.“
Po Trumpově zvolení obviňovala média, politici i samotní zaměstnanci Facebook z toho, že napomáhal prezidentovi ke zvolení tím, že nebránil šíření falešných zpráv.
Demokratická senátorka Dianne Feinstein o této platformě řekla: „Vy jste tyhle platformy vytvořil i a ty byly teď zneužity, a jste to vy, kdo s tím musí něco udělat, nebo to uděláme my,“ referoval Wired.
A Facebook teď tyto změny dělá. Zuckerberg ve svém příspěvku uvedl: „V roce 2018 se soustředíme na to, aby Facebook nebyl jen zábavný, nýbrž aby byl také dobrý pro lidi i pro společnost. Děláme to tak, že podněcujeme smysluplná spojení mezi lidmi, místo aby tito jen pasivně konzumovali obsah.“
Dodal: „Udělali jsme změny, které snížily čas strávený na Facebooku o zhruba 50 milionů hodin každý rok.“
Teď, když byl šéfem Trumpovy kampaně pro volby 2020 jmenován Brad Parscale, lze očekávat, že bude-li Trumpova sledovanost dále klesat, tak může Facebook čekat, že mu vrátí úder.
Zdroj: westernjournal.com