Švédská společnost H&M, která právě přežila kontroverzní aféru kvůli obviněním z rasismu, se nyní snaží zabránit vzniku další aféry. Oděvní gigant stáhl dětské ponožky s logem poté, co si zákazníci stěžovali na to, že jejich vzor by se mohl číst jako „Alláh" v arabském jazyce, čímž by potenciálně mohl urážet muslimy, informoval švédský portál Dagens Industri.
H&M.. kanske världens räddaste bolag. EN! EN enda foliehatt tyckte att en strumpa hållen upp och ner liknande arabisks stavningen av ALLAH ????????????
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.SouhlasímNesouhlasímOchrana osobních údajů
Zdánlivě nevinné logo je figurka, která vrtá do země. Když ale ponožky otočíme vzhůru nohama, tak to, co se nachází okolo vrtačky, by mohlo být čteno jako slovo „Alláh", řekl jeden ze zákazníků na facebookovém videu.
H&M se po kritice rozhodlo kontroverzní model stáhnout, aby se nedotkl citů muslimů.
„Potisk na ponožkách je figurka lega. Jedná se o čistou náhodu, že to může být interpretováno jinak. Nicméně kvůli tomu, že na to klienti reagovali, jsem se rozhodli ponožky stáhnout," řekla tisková mluvčí H&M Petra Buchingerová pro Dagens Industri.
Podle tiskové mluvčí společnost nestále přezkoumává své produkty z toho důvodu, aby nikoho neurážely. Skutečnost, že hlavou vzhůru by někdo mohl číst z figurky lega slovo „Alláh", je podle všeho něco, co společnost nedokázala předpovědět. Buchingerová nicméně veřejnost ujistila, že společnost bude nyní více pozornosti věnovat rutinním prohlídkám, aby se v budoucnosti vyhnula podobným případům.
Uplynulo pouze několik týdnů od skandálu, do kterého byla zapletena společnost kvůli tomu, že nechala pózovat černého chlapce v mikině s nápisem „coolest monkey in the jungle" (nejpohodovější opice v džungli). Toto faux pas vedlo k veřejnému znepokojení a k obviněním z rasismu, která přicházela z celého světa. Vrcholem byly nepokoje v Jižní Africe.