Během toho, co zní jako příběh pro comics od Marvela, si dal kontroverzní ruský vědec Anatolij Broučkov injekci 3,5 milionu let starých bakterií a co je ještě více ohromující, pak konstatoval, že to je ten nedostižný klíč k „věčnému životu“. Tento vedoucí katedry geo-kryologie na Moskevské státní univerzitě profesor Anatolij Broučkov už dva roky, od té doby, kdy začal s těmito pokusy sám na sobě, nedostal podle ruských médií žádnou nemoc.

O této 3,5 milionu let staré bakterii označované jako „Bacillus F“ se věří, že je jednou z klíčových složek zlepšujících délku dožití u lidí. Jakmile ruští výzkumníci pronikli do její DNA, otestovali ji jak na myších, tak na lidských buňkách. Avšak Broučkov se rozhodl, že se stane lidským morčetem, a vyzkoušel to sám na sobě. O výsledku tohoto tvrdí, že je: Silné a zdravé tělo, které odolává času lépe, než kdy předtím.

Tak co je tajemstvím této bakterie? No, Bacillus F dokázal přežít miliony let v arktické tundře na Sibiři, na místě, které patří k nejextrémnějším na Zemi.

Po Sibiři se rozšířilo globální oteplování, permafrost začal tát a to, jak Broučkov věří, způsobilo infiltraci těchto bakterií do přirozeného životního prostředí, když se dostávaly do vodních zdrojů místní populace. Věří, že když experimentuje sám se sebou, tak se nevystavuje žádnému nebezpečí, když tvrdí, Jakutové tuto bakterii přirozeně už dost dlouho vstřebávají, a tahle rasa vypadá, že má nadstandardní délku dožití, i když žijí v drsných životních podmínkách. ‚Začal jsem pracovat déle, už jsem dva roky nedostal chřipku,‘ řekl The Siberian Times.

Jako u mnoha vědeckých objevů, často není snadné určit, jak to vlastně funguje, a v tomto případě u Bacilu F tvrdí Broučkov, že je to to samé. On však bude v těchto experimentech pokračovat za vědeckých podmínek, aby odhalil dopad a samozřejmě, aby zjistil i potenciální vedlejší účinky.

‚Kdyby se nám povedlo zjistit, jak tyto bakterie zůstanou naživu, tak bychom byli nejspíš schopni přijít i na to, jak prodloužit i své životy,‘ vysvětlil v interview.

Tahle jurská bakterie by rovněž mohla být i integrálním faktorem jak plodnosti, tak dlouhověkosti lidí. Staré myší samičky, které přestaly být reprodukce schopné, po injekcích Bacillus F zase reprodukce schopné byly. Bacillus F rovněž může uzdravovat i rostliny.

Epidemiolog z Jakutska Dr. Viktor Čerňjavskij tvrdí, že se to rovná objevu Svatého grálu, když říká: ‚Tato bakterie během svého života poskytuje nějaké biologicky aktivní substance, které aktivují stav imunity u pokusných zvířat.‘