Cambridge profesorům nařizuje, aby nepoužívali výrazu „génius“, neboť to slovo je asociováno s muži
7. července 2017 Redakce AC24 Ze světa 5400 0
thumbnail
Vyučujícím na Cambridge University nařídili, aby se vyhýbali používání slov jako „génius“, „talent“ a „brilantní“, protože tyto výrazy jsou údajně asociovány s muži. Přednášející historie, Lucy Delap z Cambridge University, tvrdí, že vyučující mají nařízeno vyhýbat se takovýmto slovům, protože „ta s sebou nesou předpoklad genderové nerovnosti.“
 

Rovněž poukázala, že důvodem, proč v Oxfordu a v Cambridge dostávají více prvotřídních diplomů muži, je ten, že ženy se potýkají s „prostředím pod dominancí mužů.“

To ovšem není případ Spojených států. Tam je v roce 2017 do diplomy udílejících programů zapsáno o více než tři miliony více žen. Současné projekce ukazují, že tento rozestup se bude v příštím desetiletí jenom zvětšovat ve prospěch žen. „Některá z těch slov, zvláště génius, mají velice dlouhou intelektuální historii, během níž byla dlouho asociována s vlastnostmi kulturně očekávanými od mužů,“ řekla Delap. „Některé ženy se s tím srovnávají dobře, ale jiné by v tom mohly mít těžkosti, aby se spatřily v těchto kategoriích.“

Delap dodala, že tlak na dosažení více gender-inkluzivního akademického prostředí sahá i za hranice politiky používání jazyka. Např. Cambridgská katedra historie přepisuje osnovy, aby vytvořila „širší možnost výběru seminárek“ a k zajištění, že všechny výrazy, které by bylo možno považovat za specifické pro nějaké pohlaví, třídu nebo etnikum byly z vyjadřování vymazány.

„Chceme používat jazyk, který je transparentní,“ dodala Delap. „Přepsali jsme první dva ročníky studia historie, abychom vytvořili širší možnosti seminárek, aby se kritéria hodnocení více vyjasnila, a opravdu se pokoušíme vykořenit takové ničemu nesloužící a velice vágní výrazy jako ‚génius‘, ‚brilantní‘, ‚talent‘, která s sebou nesou předpoklad genderové nerovnosti a to samé rovněž i co se týče tříd a etnik.

Minulý týden oznámila Oxford University, že zařídí, aby studenti jednu z jejich plánovaných zkoušek složili doma, místo ve škole. Tato iniciativa byla spuštěna, aby „zlepšila výsledky studentek v nejlépe hodnocených školách, které s menší pravděpodobností absolvují k dosažení diplomů v nejlépe hodnocených oborech, než jejich mužští druhové.“

Amanda Foreman, čestný výzkumný člen kolegia historie University of Liverpool, tvrdila, že tato iniciativa hluboce uráží ty ženy, které jsou schopny si vést zrovna tak dobře při zkouškách konaných ve škole.

„Tvrdíte, že ty holky nesnesou stres ze sezení ve zkušební místnosti, což člověku zvyšuje úzkost. Nemyslím si, že by holky byly v podstatě slabší než kluci a tohle neberu. Ženy nejsou žádné slabší pohlaví,“ řekla Foreman.

Zdroj: breitbart.com

Loading...

sdílet na Facebooku sdílet na Twitteru sdílet na Google Plus sdílet na VKontakte

Facebook komentáře
Komentáře registrovaných uživatelů

Napište vlastní názor