Česká televize je opravdu dojná kráva? Dnes ParlamentníListy.cz zveřejnily provokační informace. Mezi ČT a agenturou marketingových výzkumů Kantar CZ byla uzavřena další smlouva v součtu v hodnotě 1 755 000 korun. (Foto: Archiv)
Portál dnes zveřejnil odstavec z letošní smlouvy mezi společnostmi Kantar CZ a ČT, zdroj si však nechal pro sebe. Podle této smlouvy se Kantar CZ zavazuje provádět exkluzivně pro potřeby pořadů na programech ČT a ČT24 sociologické výzkumy. V příkladech se uvádějí následující programy: OVM — Otázky Václava Moravce; Události; Události, komentáře, 90' CT24.
Tématy výzkumu jsou podle Parlamentních listů Trendy Česka 2019 — Tracking volebních preferencí a postojů občanů ČR k aktuální politické situaci. Zmíněna je také nejasnost ohledně harmonogramu, množství výzkumů a nepřítomnost jiných upřesňujících bodů.
Zdroje ohledně těchto výdajů portál nezveřejnil, pouze uvádí, že společnost Kantar CZ si od roku 2017 od veřejnoprávní České televize přišla na 11 652 538 korun, a to podle osobního zjištění portálu.
Kantar CZ je společnost se sídlem v Praze. Na konci roku 2017 došlo ke spojení dvou agentur z oblasti marketingového výzkumu. Společnosti Millward Brown a TNS se tak přejmenovaly na Kantar CZ a nabízejí komplexní výzkumná řešení kvantitativního i kvalitativního výzkumu.