Luxusní značky likvidují své výrobky, aby je nenosili „nesprávní lidé“. O této praxi informoval list The Times.
Jak uvádí list, jeden z předních výrobců luxusního oblečení Burberry loni spálil neprodané výrobky v hodnotě 37,8 milionů dolarů.
V módním průmyslu je to běžná praxe. Korporace si totiž přísně střeží svou ochrannou známku a chtějí, aby si jejich zboží zachovalo svou exkluzivitu. Proto odmítají prodávat nechtěné zboží se slevou.
Proti této praxi však čím dál více vystupují akcionáři módních značek, kteří jsou znepokojeni dopadem na životní prostředí. Burberry však ujišťuje, že oblečení likviduje výhradně ve spalovnách, které využívají odpad k výrobě energie.
Mezi další značky, které se uchylují k této praxi, podle The Times, patří H&M, Chanel nebo Louis Vuitton.
Zdroj: thetimes.co.uk