Rusko předložilo ultimátum ministerstvu dopravy Nizozemska, uvádí německý portál Ostexperte. Už od soboty by holandská strana měla být schopna obsluhovat všechny požadované lety ruského nákladního dopravce Air Bridge Cargo. Jinak se Moskva hrozí uzavřením oblohy pro holandské dopravní společnosti a osobní lety tím mohou těžce utrpět.


Ruský nákladní letecký dopravce Air Bridge Cargo (ABC) požádal o povolení od Amsterdamu na 23 letů týdně, ale provozovatel letiště v Nizozemsku schválil pouze 13 z nich, uvádí německý portál Ostexperte. Důvodem omezení byl nárůst počtu rozpočtových letů.

Jak uvádí německé noviny, spor o zrušené sloty společnosti ABC na letišti v Amsterdamu nabírá na obrátkách. Nyní Moskva v reakci hrozí uzavřením svého nebe pro holandské letecké dopravce. Rusko předložilo nizozemskému ministerstvu dopravy ultimátum do soboty, uvádí článek.

S hrozbou zákazu letů holandských dopravní letadel ve vzdušném prostoru Ruska, Moskva doufá, že bude zajištěno, aby společnost ABC byla schopna pokračovat ve své činnosti na letišti v Amsterdamu a nebyla nucena používat pro tyto účely Liege v Belgii.

Podle nizozemských médií chce ministr dopravy Nizozemí co nejdříve najít řešení problému. Zdá se, že probíhají jednání mezi ruským leteckým dopravcem ABC a nizozemským KLM Royal Dutch Airlines, uvedla Ostexperte.

Pokud Rusko uzavře oblohu pro nizozemská dopravní letadla, poškodí to zejména leteckou společnost KLM, která se zabývá nákladní i osobní dopravou. V takovém případě bude muset letět obletět Rusko přes Jižní Koreu, Japonsko a Čínu. Tím se ddélka každého letu prodlouží o 3-5 hodin. Náklady pro cestující se mohou také zvýšit z 300 na 500 eur, uvedl materiál.

Zástupce ruského ministerstva dopravy vyslovil naději, že tento problém bude vyřešen do týdne. „Očekáváme, že KLM bude sdílet své sloty v Amsterdamu s Air Bridge Cargo," řekl úředník ruského ministerstva dopravy. Jeho kolegové v Nizozemsku také očekávají, že jednání budou úspěšná a vzdušný prostor Ruska zůstane otevřen KLM.

ABC provozuje celkem 19 letadel, z toho 18 Boeingů 747. Společnost je součástí skupiny Volga-Dnepr, založené v roce 1990, se sídlem v Uljanovsku. Další divize skupiny společností existují v Krasnojarsku a německém Lipsku, uvedla zpráva Ostexperte.

Zdroj: ostexperte.de, pz.cz