Britské zákony umožňující deportaci migrantů, kteří projeví „extremistické chování“ by mohl být v rozporu s konvencí Spojených národů o právech uprchlíků, vyslechlo si valné shromáždění tohoto orgánu. Tento činitel OSN odpovědný za zprávy o boji proti terorismu, Ben Emmerson QC, se ve svém projevu odsuzujícím národní vlády za jejich zdráhavost k otevření hranic, rozhodl vypíchnout Británii za to, že stanovila omezení na přijímání migrantů, kteří by mohli představovat hrozbu, což je politika, o které tvrdí, že rozdmýchává strach veřejnosti z terorismu, jak hlásí The Guardian.
Zvláště odsuzoval letos vydanou zprávu ministerstva vnitra Instrukce k azylové politice: Zrušení statutu uprchlíka , v níž se praví: „Extremistické chování: objeví-li se jakékoliv důkazy, že uprchlíci nebo jejich rodinní příslušníci se zapojili do nepřijatelného chování (ať už v Británii nebo v zahraničí), jaké je považováno za překážející veřejnému blahu nebo jednali způsobem, který podvrací britské hodnoty, pak se musí jejich statut revidovat ohlásit jednotky pro zvláštní případy.“
Rovněž uvádí, že: „I pokud nejsou vzneseny žádné požadavky na formální odpověď zástupcům vysokého komisaře OSN pro uprchlíky, tak pracovníci vyřizující případ musí brát jejich komentáře v úvahu a začlenit je do svého rozhodování o tom, zda pokročit odvolání statutu a pak UNHCR poslat kopii konečného rozhodnutí.“
Emmerson, který byl od roku 2011 speciálním reportérem OSN o „ochraně lidských práv během boje proti terorismu“ kolegům řekl: „Velká Británie je zrovna jedním z příkladů, co zavedla legislativu umožňující revidovat a odvolat status uprchlík, pokud se o nějaké osobě myslí, že projevuje extremistické chování, nebo když její rodinní příslušníci jednají způsobem v rozporu s britskými hodnotami.
„Legislativa takovéhoto druhu spolu s rozmary, které s sebou takovéto obecné definice nutně nesou, vede k riziku porušení požadavků konvence o uprchlících z roku 1951.“
Když svou kritiku rozšiřoval na evropské národy obecně, tak pokračoval: „Spojování lidí vysídlených z jejich domovů s riziky pro národní bezpečnost v zemích, v nichž hledají útočiště, je nezodpovědné a klamné přehánění v mnoho státech, které uprchlické krize zneužívají k rozdmýchávání strachu veřejnosti z terorismu.“
Ten strach veřejnosti, o kterém tvrdí, že je nepodložený, jelikož tvrdí, že existují jen malé až žádné vazby mezi terorismem a migranty, zaplavuje celou Evropu.
„Neexistují téměř žádné důkazy, že by teroristické skupiny využívali uprchlických proudů k vedení teroristické činnosti nebo že by uprchlíci měli nějak větší sklon k radikalizaci než ostatní. Takováto tvrzení jsou analyticky a statisticky nepodložená,“ řekl.
In fact, there is evidence that some of the perpetrators the Paris attacks last November in which 130 people perished posed as migrants to enter Europe. Those cases have been dismissed by some, who claim that, as fake passports are in abundance along the migrant route, it is impossible to know who has come into Europe using those channels.
However, migrants along the route have also been found to have been planning terror attacks. In February, two men arrested in Salzburg while posing as refugees confessed to planning further terror attacks in Paris; in June, three Syrian migrants planning a Paris-style massacre in Dusseldorf were arrested by German police.
Nonetheless, Emmerson will claim: “Almost without exception, refugees and migrants do not pose a risk – they are in fact at risk, fleeing regions where terrorist groups are most active. It is beyond question that terrorist activity, in the form of asymmetrical armed conflict, is a significant driver for internal displacement and the flight of refugees.”
And he will slam the measures national governments have taken to protect their citizens from the potential threat of terrorism and from illegal immigration, saying: “Many states have introduced stricter border controls, built fences and walls to keep migrants and refugees out, engaged in push-back operations, criminalised irregular migration and abandoned pledges to accept refugees.
“Among the measures that pose serious human rights concerns are ethnic or religious profiling, the disproportionate collection of often inaccurate biometric and other data, forced fingerprinting and, perhaps most seriously, the criminalisation of irregular migration.”
Zdroj: breitbart.com