Téměř 80 procent brýlí vyrábí a prodává jediná společnost, což jí dává moc uměle vyhánět ceny o téměř 2000%. „Adam Ruins Everything“ z TruTV poukazuje na to, že celý průmysl brýlí a slunečních brýlí je zcela zmanipulovaný ve prospěch jediné mysteriózní společnosti: Luxottica.


Huffingtonpost.com hlásí:

A tato společnost kontroluje prakticky celý trh oční výstroje od samotných rámečků přes obchody, kde si své brýle kupujeme, až po část našeho zdravotního pojištění.

Persol? Luxottica. Prada? Luxottica. Ray Bans, Ralph Lauren, Versace a Michael Kors? Kdepak, pro všechny to dělá Luxottica.

Axfor uvádí, že tento téměř monopol Luxottice dává „sílu vyšroubovat ceny brýlí pro všechny, a ty jsou občas oceněny až 20 násobkem svých výrobních nákladů.“

Třebaže by Luxottica mohla technicky na všechno dát visačku „Luxottica“, tak to neudělají, protože, jak konstatuje Axford: „To, co vám Luxottica ve skutečnosti prodává, že iluze volby.“