V pořadu MÁTE SLOVO S MICHAELOU JÍLKOVOU O OČKOVÁNÍ 3. 3. 2016 jsem jako účastník pořadu, zveřejnil skutečnost, že ČVS si objednala u PR agentury AMI Communication projekt PR kampaně s názvem „VZDĚLÁVACÍ AKADEMIE PRO NOVINÁŘE O OČKOVÁNÍ“ k jednostrannému ovlivňování veřejného mínění o očkování. Na opakovaný dotaz moderátorky paní Jílkové, zda to je pravda, prof. Prymula – předseda ČESKÉ VAKCINOLOGICKÉ SPOLEČNOSTI ČLS JEP (ČVS) tuto skutečnost dvakrát popřel, ačkoliv důkazy, které uvádím níže, jednoznačně potvrzují, že skutečnost taková opravdu je. Tedy lhal v přímém přenosu.
Celý pořad zde.
Při rešerši zdrojů a informací o očkování jsem objevil výše zmíněný Projekt PR kampaně ve zveřejněných výsledcích 10. ročníku soutěže Česká cena Public Relations za rok 2014, kterou od roku 2006 každoročně pořádá a cenu vyhlašuje Asociace Public Relations Agentur ( APRA) a který do soutěže přihlásila firma AMI Communications. Získal první cenu v kategorii II.3. Farmacie, zdravotnický sektor.
Zveřejněný seznam přihlášených případových studií projektů dokumentuje a odhaluje zadavatele a dodavatele zmiňovaného projektu následovně:
Odkaz na studii: Vzdělávací akademie pro novináře o očkování
Pro: Česká vakcinologická společnost ČLS JEP
Firma/organizace: AMI Communications
Navrhovatel: Lenka Dudková
Jak vyplývá z názvu i obsahu studie projektu PR kampaně, byla cílena na manipulativní jednostranné ovlivnění novinářů zejména z médií hlavního proudu.
Speciální „Vzdělávací akademie pro novináře“ se v roce 2014 zúčastnilo a bylo proškoleno, cituji ze studie:“ 16 klíčových novinářů (lifestyle, deníky, ČTK, TV); kompletní účast – např. vytížená redaktorka hlavních Událostí ČT“.
Studie má následující strukturu:
Shrnutí projektu a důvody, proč si projekt zaslouží ocenění *Popis komunikačních příležitostí nebo rizik, které projekt řešil*
[quote align="center" color="#999999"]
[/quote]
Informace o výzkumech provedených před samotnou realizací či v průběhu projektu * Vysvětlení zvoleného strategického postupu * Popis realizovaných fází a aktivit projektu* Přehled dosažených výsledků s důrazem na dopad projektu na podnikání, obchodní výsledky a reputaci zadavatele.
Reprezentantem kampaně byl ustanoven vědecký sekretář ČVS plk. prof. MUDr. Roman Chlíbek, PhD
Tyto a další skutečnosti potvrzuje případová studie uvedená níže (též dostupná zde: http://www.cenapr.cz/category/get-pdf/806/), záloha zde: studie-CVS-media
Na základě výše uvedených a dalších informací, získaných hlubším studiem výsledků soutěže Česká cena Public Relations v předchozích ročnících, jsem pak 7.2.2016 vypracoval příspěvek do diskuse odborníků i zástupců nevládních organizací a informované veřejnosti o očkování s názvem
„UTAJOVANÉ JEDNOSTRANNÉ OVLIVŇOVÁNÍ MÍNĚNÍ VEŘEJNOSTI O OČKOVÁNÍ V ČR„
Cílem příspěvku bylo podrobně odhalit a zdokumentovat zjištěné dlouhodobě používané metody utajovaného jednostranného ovlivňování mínění veřejnosti o očkování, o kterých vypovídají zveřejněné projekty PR kampaní k jednostrannému ovlivnění veřejného mínění veřejnosti o očkování.
Navíc tyto projekty odhalují a dokumentují mimo jiné také i dlouhodobou utajovanou spolupráci pobočky britského výrobce a prodejce vakcín GlaxoSmithKline, spol. s r.o. a České vakcinologické společnosti ČLS JEP (ČVS).
Obsah mého příspěvku:
- 1. Kapitola - Co JE PR (Public relations)?
- 2. Kapitola - ČESKÁ CENA PUBLIC RELATIONS
- 3. Kapitola - CHARAKTERISTIKA ZADAVATELŮ A DODAVATELE UVÁDĚNÝCH PR PROJEKTŮ NA PODPORU OČKOVÁNÍ
- 4. Kapitola - PŘÍPADOVÁ STUDIE PR KAMPANĚ “ EDUKATIVNÍ KAMPAŇ NA PODPORU OČKOVÁNÍ
- 5. Kapitola - PŘÍPADOVÁ STUDIE PR KAMPANĚ “ VZDĚLÁVACÍ AKADEMIE PRO NOVINÁŘE O OČKOVÁNÍ
- 6. Kapitola – ZÁVĚR
- 6. 1. Manipulace názorů pomocí PR projektů zakládá skrytou vládu
- 6. 2. Programové odmítání veřejné odborné diskuse
- 6. 3. Nerespektování mezinárodní Úmluvy o lidských právech a biomedicíně
- 6. 4. Manipulativní ideologie očkování v podání výrobců a prodejců vakcín a vakcinologů.
- 6. 5. Porušení povinnosti a poslání poskytovat objektivní, ověřené a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů o očkování veřejnoprávními institucemi.
- 6. 6. Dlouhodobá spolupráce mezi výrobcem a prodejcem vakcín a ČVS odhalena
- 6. 7. Jak zajistit nápravu a změnu současné situace ve prospěch občanů.
Můj příspěvek inspiroval blogera Martina Rottera k napsání článků publikovaného 22.2. 2016 a 27.2.2016.
Kampaň k jednostrannému ovlivňování veřejného mínění o očkování podle PR projektu objednaného ČVS byla spuštěna v roce 2014, probíhala 2015 a probíhá doposud. Novou vlnu kampaně ČVS znovu odstartovala např. přes ČTK 23.2.2016 článkem Profesor: Očkování z dětství v dospělosti už nechrání – ČeskéNoviny.cz s uvedením zdroje ČVS! Mutace pak následovaly lavinovitě v dalších mediích hlavního proudu…. přes ČT v pořadu SAMA DOMA 8. -12.2.2016
Jelikož jsem pravdivými důkazy prokázal oprávněnost v pořadu zveřejněných skutečností, spolu s čtenáři Vás pane prof. Prymulo vyzývám:
Omluvte se veřejně za klamání veřejnosti v přímém přenosu!
Ing. Rudolf Vondřich